اندر گرانى برق و آمپرکشیدن خوزستانیها (عبدالرحمان نیک سرشت)

نماینده خوب با یک دو مقاله ، با یک خبر و دو خبر ، نزد مردم خراب نمى شود!!
یک استاندار خونسرد و خویشتندار با یک تیتر و دو تیتر ، در ایالت ، تخریب نمى شود.
رسانه ها نماینده افکار عمومى هستند ،نه مدعى العموم ، اما به وقت حادثه ،همکارى و همیار مدعى العموم مى شوند.

به خاطر همین است که مرد عدالت نه مى تواند رسانه را پس بزند و نه مى خواهد نقش خود را به آن بسپارد. !!

رسانه ها در عین آسیب پذیرى ، اما به سرعت نیز خاصیت ترمیم گرى خود را دارند مانند گونه ى مار سانان ،
دکتر سریع القلم گفت من بعد از خدا از خبرنگاران مى ترسم!

نماینده مجلس ، وکیل المله، و در برابر وظایف شان از مصونیت خاصى برخوردارهستند ،اگر به وزیرى تاختند درست یا غلط ، معاونین ، مدیران کل و روسأى زیر مجموعه حق ندارند به حمایت از وزیر خودشان ،برعلیه نماینده ،رنجنامه بنویسند و اقدام به بولتن سازى رسانه اى با مددگیرى از قلم عاریه اى کنند.

باید همه ى ما توجه کنیم که در عصر رأى همگانى بسر مى بریم .نه در عهد ارباب و رعیتى ،
نماینده مردم تجلى اراده ى ملت است ، درست یا غلط ، زشت یا زیبا ،هرآنجه در عملکرد اوست در معرض قضاوت موکلان اوست و رسانه ها ، مثل هرنماینده مجلس ، مسئولیت نمایندگی دارند، در حالى که أز حیث کیفی و کمى ،نوع رابطه ى وکالت آنها با موکلین شان متفاوت تر از نمایندگان است ، مزید بر این که اعتبار نمایندگى یک نماینده در مجلس، محدود به یک مدت زمان دوره ای چهار ساله است اما اعتبار نمایندگی رسانه ها ، در نزد رسانه ها مادام العمرى است .
باتوجه به این وجوه اشتراک در وظایف و نیز در واحد بودن حوزه ى نمایندگى بین أین دو ، لاجرم نوع همکارى و همیاری متجانس ذاتى و پایدار در بین رسانها و نمایندگان مجلس واقعا وجود دارد! ؟
بنابر این شکایت و شکایت کشى غلط است.نوعى لشکرکشى به اردوگاه خودى است.

و اما ، رابطه ى استاندار بعنوان والى یک ایالت ، با رسانه ها ، یک رابطه ی چاپار خانه اى است ، رسانه ها برای والى حکم ،پیک را دارند، بنابراین استانداران نباید در تضعیف رسانه ها اقدام نمایند.
روزى که خانه مطبوعات ۵۵۱ تأسیس شد عده اى هم انتخابات را قبول نداشتند و هم ما را ،و هم ارشاد را، خوب ما هم به تبع آنها را،
اما حجازی استاندار وقت دید این اختلاف طبیعی را نمى تواند حل و فصل کند و أز طرفى نیاز مبرم به نقش چاپارخانه اى رسانه ها داشت ، ایشان با ابتکارى بکر،اقدام به تأسیس شوراى راهبردی کرد و همه ی طیف هاى مطبوعات را در این شوراى راهبرد ى راه داد و تا توانست سود خود را از این معامله گرفت ،بى آن که در دسته بندى ها بغلتد.
نه دست به شکایت شد و نه با کسى درگیرى پیدا کرد ، رجل رسانه،نه زیربار حجازى رفتند و نه با او به کل کل افتادند.

حالا ما شاهد چه هستیم ، خب، جناب مقتدایى دید نمى تواند پرنده را از قفس فرارى دهد بلکه باید قفس اش را برده به باغ اروند و دلش را با این ماشین هاى شیک خوش نماید و از اختیارات خود استفاده نمود و با ضرب شوراى تأمین مسیر مصوبه ى مجلس را در خوزستان نادیده انگاشت . به هرحال ایشان هم بدجورى با هیات دولت درگیر شد. باری، اقدامات مقتدایی باعث شد طبقه ى اقلیت متوسط رو به سمت مرفه گی از مواهب خودروى شیک اروندى برخوردار شوند .

نمایندگى هاى خودرو هاى وطنى ، متضرر شدند صداى کابینه در آمد اما مقتدایی محکم ایستاد و استدلالش این بود که بیشتر أطباء و مهندسین و تجار ،که همانا عامل أصلى چرخ توسعه هستند در این طبقه وجود دارند که با بهره مندى از مواهب بهشت اروند ، به ایالت را پایبند کنند.
اما مقتدایی تا یک مقاومتی در مقابل أین اقدام خود در کابینه دولت مشاهده مى کند واقعا کابوس گیر مى شود و چنانچه رسانه اى هم درست یا غلط ،خبرى از این تحرکات را اعلام کند بالطبع مورد ناخشنودى ایشان مى شود . خب ، ممکن است خدای ناکرده والى خونسرد و خویشتندار ما از کوره بیرون رود و دست به شکایت و شکایت کشى بزند! ؟
حالا گیریم که نمایندگان مجلس و استاندار قدرت کافى داشته باشند تا منتقد یا مخالف رسانه اى خود را به دردسر قضایی بیاندازند ولى مطمئن باشند که بابت این کارشان مورد حمایت و تشویق مردم واقع نخواهند شد چون بحث قدرت سیاسى ، در افکار عمومى به ایجاد دوگانه ى ظالم و مظلوم سازى مبادرت مى ورزد.حتى گیریم که همه چیز در واقع درقالب قانونى انجام پذیرد اما افکار عمومى ،طرف نماینده ى خودش را مى گیرد،

الان مقتدایی بخوبی می داندچه کسانى موجب آن شدند که بودجه ى ریزگردها کلاغ پر بشود.

چه کسانی زیر گرانى تعرفه هاى برق را امضاء کرده اند.
خب ، من که حامى مقتدایى هستم و قلمی دارم که زیبایی هایش را قصد دارم آرایش کنم أینک با وقوع این همه حادثه ، من با یکى ازتناقضا ترفه اى خود روبرو هستم و حق دارم بپرسم ،اى مقتدایی عزیز ، شما که شجاعت دارى که مصوبه مجلس را برای چیدن میوه ى باغ اروند ،باقدرت شوراى تأمین استان کم لم یکن کنى، و مواهب این شجاعت را به کام یک طبقه ى اقلیت تأثیر گذار متخصص کارآفرین إعطاء کنى ،چطور نمى توانید با یک تصمیم قاطع دیگر از سوى شوراى تأمین استان ، مبتنى برلغو مصوبه گرانى برق وارد تصیم نمایى.
و آیا حق نمى دهى به یکى ازحامىان خیرخواه خویش ، یک همچون یادداشتى را با محتویات زیر بنویسد.!!
استدلالی که جناب استاندار محترم و موافقان تردد خودروهای اروندی در کل استان دارند استفاده از اختیارات استاندار بعنوان رییس شورای تامین استان است. به نظر بنده اگر اینگونه موضوعات جزو این اختیارات است بینی و بین ا… جناب استاندار از همین اختیارات استفاده کنند و اجازه اضافه شدن هزینه عوارض مصرف برق به قبوض برق را ندهند. قطعا با توجه به نارضایتی هایی که از افزایش مبلغ قبوض برق در بین مردم بخاطر گرمای ۵۰ درجه ایجاد شده توجیه اجتماعی و امنیتی بهتری از بحث خودروهای اروندی وجود دارد. ضمن اینکه اگر طیف محدودی از مردم از خودروهای اروندی بهره مند می شوند اما خدا وکیلی همه مردم استان از برق استفاده می کنند و توانایی پرداخت هزینه های سنگین را ندارند و بهرمنده ای از آن فقط سهم متمولین و…نمی شود و اقشار مستضعف بیشتر بهره مند خواهند شد.با این اقدام خود استاندار بار دیگر نیت بالخیر همگانى خود را بر خوزستانى ها اثبات مى کنند.
والسلام……

https://hoorkhabar.ir/580690کپی شد!
84
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.