تثبیت نظام اقتصادی از دستاوردهای اقدامات دولت یازدهم است

فرج الله خبیر در سخنرانی پیش از خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و تبریک به مناسبت روز کارمند، با تبیین اقدامات دولت در بخش ملی و استانی، گفت: از زمان آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون، اقتصاد کشور تحرک و پویایی را باز یافت و از سیر صعودی تورم نیز به خوبی جلوگیری شد، به گونه ای که نرخ تورم از بیش از ۴۰ درصد در سال ۹۲ به زیر ۱۵ درصد در زمان کنونی کاهش یافت.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد:همچنین در این حوزه، تلاطم بازار به خوبی کنترل شد و شاهد ثبات نسبی در بازار هستیم.
خبیر همچنین از جمع بندی مذاکرات هسته ای به عنوان برگ برنده ملت ایران و پیروزی بزرگ یاد کرد و افزود:دولت تدبیر و امید طی ماه های گذشته در به نتیجه رساندن مذاکرات هسته ای با حفظ خطوط قرمز نظام و اصول آن، درایت رهبر معظم انقلاب و همراهی مردم اقدامات موثری انجام داد و امید است که پس از توافق برجام نیز، تحرک و پویایی بیشتر را در کشور شاهد باشیم.
خبیر همچنین با تبیین اقدامات دولت در استان خوزستان، افزود:در حوزه عمرانی و اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی کشاورزی استان اقدامات خوبی صورت گرفت و علاوه بر تحویل هفت هزار هکتار در هر ماه به کشاورزان، حدود هشت هزار تن نیز مشغول به کار شدند، زیرا در این طرح بر استفاده از نیروها، تجهیزات و پیمانکاران بومی تاکید شده است.
معاون استاندار خوزستان اجرای روکش آسفالت و رفع نقاط حادثه خیز را نیز از اقدامات دولت در استان خواند و گفت:این مهم، کاهش حدود ۶۴ درصدی تلفات رانندگی در نوروز امسال را به همراه داشت.
وی ساماندهی سواحل رودخانه کارون و توجه به رونق گردشگری را از دیگر اقدامات دولت در خوزستان خواند و افزود:دو خطه کردن راه آهن اهواز- اندیمشک نیز در دستور کار قرار گرفت و عملیات زیرسازی آن نیز به پایان رسید که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
خبیر همچنین با تشریح پروژه های هفته دولت در استان خوزستان، گفت:۷۱۳ پروژه در استان در این هفته به بهره برداری می رسد که پنج میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برای این پروژه ها اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد:۷۳ پروژه از این مجموع از منابع ملی،۲۷۱ پروژه از محل استانی و ۳۶۹ پروژه نیز از سایر منابع تامین اعتبار شده است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد:پس از تکمیل این پروژه ها برای هفت هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد:همچنین در حوزه اقتصاد از سال گذشته تاکنون تصمیمات موثری اتخاذ شد که مهم ترین آن، ابلاغ بخشنامه خرید کالاهای داخلی استان به ادارات و نهادهای دولتی بود.
خبیر بیان کرد:حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز از محل این خرید های داخلی ارزش افزوده کسب می شود که برای رونق طرح های عمرانی استان هزینه می گردد.
معاون استاندار خوزستان همچنین با بیان دیگر فعالیت های اقتصادی در شهرهای مرزی استان،گفت:راه اندازی بازارچه مرزی شلمچه و چزابه و احداث پایانه های مرزی با تسهیلات بالا از اقدامات دولت یازدهم در استان است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: همچنین بحث ایجاد فولاد شادگان در حال انجام است که در این راستا چهارمیلیون تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه می کند.
وی احداث فولاد خرمشهر، راه اندازی کارخانه آلومینیوم و مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان را نیز از دیگر اقدامات مهم دولت یازدهم در استان خوزستان بیان کرد.

https://hoorkhabar.ir/580326کپی شد!
148
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.