قنواتی: نباید از ظرفیت های اقتصادی فرهنگ و هنر فاصله بگیریم

همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن بیان مطلب فوق گفت: فرهنگ می تواند در حوزه‌های مختلف اقتصادی در کشور کارهای بسیار تاثیرگذاری انجام دهد. برگزاری نمایشگاه مد و لباس یکی از بهترین فعالیت‌های فرهنگی و هنری است که انجام شده است. پوشاک و لباس بخش عمده‌ای از اقتصاد خانواده‌ها را دربرگرفته است و می توان براساس نشانه‌ها، طر‌ح‌ها، الگو‌ها و نمادهای فرهنگی و هویت ملی و دینی کشورمان کارها و برندهایی تولید کنیم و از حضور و قاچاق پوشاک غربی جلوگیری کرده و به گردش مالی و اشتغال‌زایی در کشور کمک نماییم.

وی افزود:دولت برای اشتغال در بخش صنعت باید برای هر شغل بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کند در حالی که این هزینه در بخش فرهنگ بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است که آن هم صرف آموزش می‌شود. از سوی دیگر ارزش افزوده یک اثر هنری نیز قابل مقایسه با بخش های دیگر نیست زیرا می‌توان با کمترین هزینه یک اثر هنری خلق کرد که ارزش بسیار زیادی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه به دستورالعمل خرید تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: براساس دستوری که استاندار محترم برای خرید آثار و تولیدات هنری از داخل استان دادند اکنون می توانیم استفاده بهینه‌تر و بهتری از این فضای بوجود آمده بکنیم.

قنواتی ادامه داد: طراحان در این نمایشگاه نشان دادند که می‌توانند طرح‌های خوبی ارائه دهند و اگر از طرح ها و تولیدات آن‌ها در استان استفاده شود کمک بسیاری به طراحان، تولیدکنندگان و صنعت پوشاک می‌شود که به جریان اقتصادی بسیار قوی در استان منجر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه گفت: ما نیاز داریم که اقتصاددانان به قطب اقتصاد فرهنگ نیز توجه کنند و امیدواریم که در برنامه توسعه ششم فرهنگ نیز مورد توجه قرار گیرد و فضا برای توسعه و عرضه فعالیت‌های فرهنگی و هنری آماده شود.

وی در پایان گفت:هنرمندان علی‌رغم ذوق هنری از امکانات پیشرفته برای خلق آثار خود بهره‌مند نیستند اما همکاری نهادها و سازمان‌ها می‌توانند کمک کنند که این اتفاق در مسیر بهتری رخ دهد.

https://hoorkhabar.ir/579786کپی شد!
100
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.