ورود ۲۷ تخصص حفاری به بازار داخلی

ظهر امروز تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه علمی و کاربری استان خوزستان و شرکت ملی حفاری با حضور جمعی از مدیران شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه جامع علمی کاربری در محل سالن کنفرانس شرکت حفاری منعقد شد.

در این نشست مدیر شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر شرکت حفاری بعد از انقلاب اظهار کرد: پیش از انقلاب تمام فعالیت‌های شرکت حفاری در انحصار سرمایه گذران خارجی بود اما اکنون مجموعه شرکت حفاری تاثیر شگرفی در راه‌اندازی صنایع استان، ایجاد اشتغال و ساخت قطعات در داخل کشور دارد.

حیدر بهمنی ادامه داد: در گذشته شرکت حفاری تنها با ۲۰ دستگاه حفاری کار می‌کرد که در حاضر ۷۵ دستگاه حفاری فعال است.

به گفته وی، در بخش پروژه‌های کلیدی متعلق به شرکت حفاری در گذشته فقط کار حفاری انجام می‌شد که به همت و پشتکار متخصصان ایرانی به فعالیت‌های برنامه ریزی، مهندسی و حفاری ارتقا داده شد.

بهمنی با بیان اینکه سیاست‌های دولت به سمت رونق بخش خصوصی است افزود: در این راستا ۲۷ نوع تخصص مربوط به حفاری را وارد بازار خصوصی کرده که از این مجموع ۳۰ درصد بازار را در اختیار خود گرفته‌اند.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب عمق چاه‌های حفاری فقط تا عمق ۴ هزار متر بود اما پس انقلاب به کمک تخصص مهندسان ایرانی این کمیت به عمق ۷ هزار متر رسید و تعداد حلقه چاه‌های نفتی  به چهار برابر افزایش پیدا کرد.

مدیر شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از تولید گفت: شرکت ملی حفاری در این راستا از پیشگامان صیانت از محیط زیست است.

بهمنی ادامه داد: سیستم‌های پسماند که در حوزه حفاری به‌کار گرفته شد از تکنولوژی‌های جدید و به‌روز دنیاست که در این راستا ۵۰ درصد دستگاه‌های حفاری را به این سیستم مجهز کرده و در آینده نه چندان دور در نظر داریم ۱۰۰ درصد دستگاه‌های حفاری را به این سیتم مجهز کنیم.

وی با اشاره به زمان تصدی‌‌اش در پست شرکت ملی حفاری، بیان کرد: در آن زمان سازندگانی به اسم پژوهش و فناوری نداشتیم و تمام قطعات مورد نیاز حفاری در خارج استان و کشور تامین شد.

مدیر شرکت ملی حفاری ایران در پایان اضافه کرد: اکنون ۱۸ هزار قطعه پر مصرف و مورد نیاز صنعت نفت از بخش داخلی، تولید و تهیه می‌شود.

 

https://hoorkhabar.ir/579656کپی شد!
85
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.