تداوم شرجی و گرمای شدید در خوزستان

کوروش بهادری اظهار کرد: جریانات جنوبی باعث شده که بیشتر نقاط خوزستان با پدیده شرجی روبه رو باشد.  وی افزود: صبح امروز رطوبت هوا در ماهشهر و شادگان به ۹۲ درصد، اهواز ۸۷ درصد، آبادان ۸۶ درصد، دزفول ۸۳ درصد و آغاجاری به ۷۳ درصد رسیده است. بهادری اضافه کرد: آنچه جالب توجه است اینکه شهرهای شمالی و شرقی نیز با پدیده شرجی روبه رو بودند و شوشتر ۷۵ درصد و بهبهان ۷۷ درصد رطوبت داشت.

وی گفت: پیش بینی می شود که جریانات گرم و مرطوب با شدت و ضعف تا سه روز آینده در استان ادامه داشته باشد. بهادری اظهار کرد: روز گذشته آبادان با حداکثر دمای ۵۰ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را داشت و حداکثر دمای اهواز نیز به ۴۸ درجه سانتیگراد رسید و حداقل دمای هوا در استان صبح امروز در دهدز با ۲۷ درجه سانتیگراد اتفاق افتاد.  به گفته وی دمای هم اینک اهواز ۳۶ درجه سانتیگراد و رطوبت ۷۲ درصد است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: رطوبت زیاد باعث تعدیل دما می شود و در صورتی که شرجی اتفاق نمی افتاد دمای بیش از ۵۰ درجه را شاهد بودیم. وی اضافه کرد: البته یکی از پارامترهای افزایش ‘دمای احساسی’ به نسبت ‘دمای واقعی’ میزان رطوبت است و رطوبت بالا باعث می شود دمای احساسی نیز بیشتر شود، به طوری که اکنون در اهواز مردم دمای بیش از ۴۸ درجه را احساس می کنند.  بهادری تاکید کرد: با توجه به وضعیت جوی استان توصیه می شود که بیماران قلبی تنفسی و کودکان حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

https://hoorkhabar.ir/579451کپی شد!
90
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.