تئاتر آرام آرام به مردم نزدیک می شود

به گزارش هورنیوز ؛ همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در نشست خبری که دوشنبه ۲۶ مرداد ماه به مناسبت هفتمین جشنواره‌ی استانی تئاتر خیابانی درتالار اجتماعات اداه کل برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: با طراحی که امسال در این دوره از جشنواره با همکاری شهرداری اهواز صورت گرفته است، احساس می کنم که مردم و هنرمندان به درک بهتری از هنر نمایش برسند.

ایشان گفت: هنرمندان و به خصوص هنرمندان تئاتر خیابانی باید مسائل و مشکلات و کاستی هایی که گریبانگیر مردم هست را جستجو و شناسایی و آسیب های اجتماعی را بررسی و از زبان هنربیان کنند.

قنواتی به اهداف جشنواره اشاره کرد و افزود:امسال این جشنواره با اهداف خیلی مشخص برنامه ریزی شد. توجه به شعار سال( دولت، ملت، همدلی و هم زبانی) ، آموزش شهروندی، صرفه جویی در انرژی، توجه به مسایل زیست محیطی ، مسایل اجتماعی و… در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه علی بنائیان دبیر هفتمین جشنواره‌ی تئاتر خیابانی استان از برگزاری افتتاحیه این جشنواره در باغملک و اختتامیه آن در اهواز خبر داد.

وی افزود: پس از انتشار فراخوان جشنواره، ۶۸ طرح به دبیرخانه جشنواره رسید که توسط آرش سهرابی، حسین ذدالفقاری و علی غابشی بازخوانی شدند و از این میان ۳۷ اثر به مرحله بازبینی راه یافت.

دبیر هفتمین جشنواره‌ی تئاتر خیابانی استان به بازبینی آثار اشاره کرد و گفت: آرش ساربان، عادل کروشاوی و مهدی درویش بازبینی آثار را برعهده داشتند و امروز با اتمام مهلت بازبینی، نتایج اعلام خواهد شد.

وی به تعداد آثار راه یافته به جشنواره اشاره کرد و گفت: هیات بازبینی ۱۰ اثر را برای بخش مسابقه برگزید و یک نمایش هم به صورت ویژه اجرا خواهد شد و به طور کلی نمایش های برگزیده ۴۴ اجرا در سطح شهر باغملک و اهواز خواهند داشت.

بنائیان ادامه داد: مراسم افتتاحیه سوم شهریور ماه در باغملک برگزار و آثار نیز در آن جا اجرا خواهند شد و از روز چهارم شهریور ماه اجراها و داوری در اهواز انجام و در پایان مراسم اختتامیه ششم شهریور ماه در تالار آفتاب اهواز برگزار می شود.

https://hoorkhabar.ir/579130کپی شد!
69
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.