پدافند غیرعامل جزو ساختارهایی است که نباید به آن خدشه وارد شود

عبدالحسن مقتدایی عصر دوشنبه در جلسه پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل جزو ساختارهایی است که نباید به آن خدشه وارد شود و با داشتن حداکثر مطالعات باعث شویم که به آن ایرادی وارد نشود.

استاندار خوزستان بیان کرد: زمانی مطالعه طرح توسعه استان خوزستان بیش از سه سال به طول انجامید، بعد از تغییر مدیریت یا روی دادن اتفاق جدید در منطقه و استان به بازنگری جدید نیاز پیدا کرد. بنابراین موارد می تواند مقطعی بوده و اول کلیات را مطرح کرده و بقیه موارد با ویرایش ۶ ماهه و یک ساله بازنگری شوند.

وی خطاب به مدیران حاضر عنوان کرد: باید همیشه به روز باشید، چون چیزی که کهنه شد، ممکن است ضمن از دست دادن صلاحیت، کسی هم از آن تبعیت نکند. همچنین گاهی اوقات باید در بحث تجهیزات هم این مسئله را مدنظر قرار داد.

استاندار خوزستان ادامه داد: ضعف ما به معنای قدرت دیگران و قدرت دیگران نیز به معنای ضعف ما است. چند نکته را باید در ارتباط با طرح جامع پدافند استان در نظر گرفت که مهمترین آن بومی سازی طرح است.

مقتدایی یادآور شد: همه دستگاه ها یک حساسیت هایی داشته و بسیاری از واحدها علی رغم تمام طول و عرض خود ممکن است، خطر تخریبی و یا روی دادن حادثه داشته باشند. یعنی قرار گرفتن یک ساختمان خود به خود شرایط را برای روی دادن حادثه فراهم می کند.

وی تأکید کرد: روند حرکت کند و یا با سرعت در فعالیت های پدافندی را باید در نظر گرفته و در تصمیمی گیری های لازم برای تدوین طرح بومی جامع پدافند استان خوزستان نیز باید از همه دستگاه های ذیربط نظرسنجی شود.

استاندار خوزستان گفت: تهدیدات و یا موضوعات جدیدی که خوزستان طی ۲۰ سال اخیر با آنها مواجه شده، باعث دستخوش قرار دادن رفتارهای درون و برون استانی شده است. یک روزی حمله عراق به ایران (تهدید)، نسخه های جدید تروریستی، دشمن بودن عراق در یک روز و برادر بودن آن در یک روز همه باعث تغییر شرایط و رفتارها شده است.

مقتدایی اضافه کرد: زمان شرطی است برای اینکه اگر به ارائه طرح پدافند غیرعامل و عملیاتی شدن آن مسلط شدیم آن وقت موفق هم خواهیم شد. ولی اگر طرح ارائه شده و بعد از ۶ ماه هم اجرا نشد، آن وقت متوجه خواهید شد که وقایع جدید باعث شده تا طرح به یک بازنگری اساسی نیاز داشته باشد.

وی تصریح کرد: در زمینه فعالیت های پدافند غیر عامل و یا حتی غیر عامل بسیاری از دستگاه ها به صورت تخصصی در حال اجرای کار هستند. بنابراین باید یک سری موازی کاری ها از بین رفته و آخرین اقدمات و مطالعات انجام شده در دستگاه ها را جمع بندی کنیم.

استاندار خوزستان افزود: پدافند غیر عامل به تعبیری پیشگیری است. کاهش هزینه ها در پیشگیری محقق شده و مردم هم باید در کنار این فعالیت های پدافند غیر عامل در نظر گرفته شده و آموزش های تخصصی آنها باید جزو محورهای اساسی باشد.

مقتدایی در پایان گفت: آموزش همان حلقه واسطی است که اگر ضعیف باشد، انجام فعالیت های مختلف چندان تأثیر گذار نخواهد بود. افراد مجری باید به موضوع مسلط بوده و در نهایت مردمی که کار برای آنها انجام می شود نیز باید آموزش دیده باشند. بنابراین آموزش جزو محورهای اصلی پدافند غیر عامل است و اگر مردم به درستی آموزش نبینند، تمام کارها بی فایده خواهد بود.

https://hoorkhabar.ir/579106کپی شد!
93
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.