صدور کارت های الکترونیک شهروندی ویژه ساکنین منطقه آزاد اروند
به گزارش هورنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند ، اسماعیل زمانی گفت : در راستای تحقق دولت الکترونیک و ارایه خدمات موثر به شهروندان ، تفاهم نامه ای بین سازمان منطقه آزاد اروند ، اداره کل پست و اداره کل ثبت احوال استان خوزستان جهت صدور کارت شهروندی ویژه شهروندان منطقه آزاد اروند منعقد کرده است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: یکی از جلوه های اصلی کاربرد فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی مورد توجه دولت ها ، مفهوم دولت الکترونیک است.
وی با اشاره به اهمیت دولت الکترونیک گفت : دولت الکترونیک یک فرصت عالی برای کشورهای در حال توسعه مانند ایران به منظور بهبود عملکرد دولت و افزایش بهره وری آنهاست و همچنین یک برنامه راهبردی رو به رشد را برای کاهش شکاف موجود با کشورهای توسعه یافته فراهم می کند.
زمانی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ، کارت های شهروندی ، برای ۱۲ گروه شامل متولدین حوزه اروند ، کسبه و پیشه ور ، کارمندان دولتی یا شرکت های تابع ، دانشجو ، فرهنگیان ، بازنشستگان ، بازرگانان ، سرمایه گذاران ، شاغلین ، ساکنین مقیم ، شهروندان افتخاری و افراد بالای ۱۵ سال صادر می شود.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اهمیت صدور کارت های شهروندی مهمترین خدمات قابل ارائه در بستر کارت شهروندی را استفاده از تخفیفات شهروندی جهت خرید از بازارچه های همراه مسافر ، هزینه های درمانی در بیمارستان های و یا هزینه های ویزیت اطبا با توجه به صدور مجوز فعالیت های شغلی جهت پزشکان آبادانی و خرمشهری و بهره مندی از معافیت های مالیاتی و … دانست.
وی ، استفاده از تخفیفات ویژه عوارض خودروهای پلاک اروند ، معافیت در پرداخت عوارض فرودگاهی ، عوارض خروج از کشور در مرز شلمچه ، معافیت در قیمت اراضی واگذاری شده در بخش صنعت و گردشگری و همچنین استفاده از تخفیف عمومی پذیرندگان کارت شهروندی شامل ، هتل ها ، آژانس های مسافرتی ، اماکن ورزشی و رستوران ها اعلام کرد.