ناوگان عمومی باید مجهز به سیستم خنک‌کننده باشد

هاشم بالدی اظهارداشت: از بیش از یک ماه پیش با هماهنگی بهداشت استان تدابیری اتخاذ شد که تمهیدات ویژه‌ای در بیمارستان‌ها به هنگام ورود به روزهای گرم تابستان در نظر گرفته شود.

وی افزود: در جلسه‌ای تحت عنوان شورای بحران شهرداری‌ها برخی از معضلات و مشکلات شهرها در فصل گرما دیده شد که دستورالعمل‌های از جمله نصب آبسردکن تنظیم و تدوین شد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی درباره افزایش میزان مراجعات ناشی از گرما نداشته‌ایم، بیان کرد: این به معنای بحرانی نبودن وضعیت است.

وی گفت: اگر هوا شناسی دمای بالای ۵۰ درجه را اعلام کند و مرکز بهداشت استان بعد از بررسی‌های لازم اعلام کند که شرایط حاد است در آن صورت جلسه بحران استان تشکیل می‌شود و تمهیدات لازم اجرا می‌شود که خوشبختانه تاکنون دمای هوای استان به شرایط حاد نرسیده است.

بالدی با اشاره به اینکه طبق قانون باید شرایط دمای بالای ۵۰ درجه را سنجید، عنوان کرد: در روزهای گرمی که استان پشت سر گذاشت در یکی از روزها دمای هوای ۵۱ درجه را داشته‌ایم که با توجه به بررسی‌های شبکه بهداشت مراجعه‌ای بر اثر گرما صورت نگرفته است.

وی افزود: باید توجه داشت که میزان حداکثر دما بعد از ساعت ۲ الی ۳ ظهر است که در این ساعت اکثر ادارات تعطیل است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه ناوگان عمومی باید مجهز به سیستم خنک‌کننده باشد، اظهار داشت: شهرداران و سازمان اتوبوس‌رانی برای مبحث سیستم سرمایشی ناوگان حمل و نقل عمومی برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: در شرایط خاص سه مرحله هشدار، اضطرار و بحران وجود دارد که اکنون ما در مرحله هشدار هستیم و برای مرحله اضطرار از طریق تیم‌های پزشکی آمادگی‌های لازم را داریم.

https://hoorkhabar.ir/578122کپی شد!
67
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.