شریف حسینی: صیانت و حفاظت از خطوط قرمز همواره از اولویتهای تیم مذاکره کننده کشور است

حسینی گفت:در موقعیتی قرار داریم که باید تعامل کنیم و در این شرایط باید دولت را با توجه به بار سنگینی که بر دوش دارد، یاری کنیم .
وی با اشاره به اینکه دولت نیز معتقد به انتقاد سازنده است ، ادامه داد: نباید به گونه ای اظهار نظر کنیم که مذاکره کنندگان را خائن تلقی کنیم؛ این گونه اظهارات مغایر با فرمایشات مقام معظم رهبری است که تیم مذاکره کننده را سربازان نظام و دلسوز برشمردند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قطعا در موضوعات مختلف سلائق مختلف نیز وجود دارد ولی باید با ارائه راهکارهای مناسب مسیرهایی را پیدا کنیم که کمترین هزینه و بیشترین منافع را برای کشور داشته باشد.

حسینی درباره تغییر نگرش جامعه بین المللی پس از توافق با ۱+۵ نیز گفت: صیانت و حفاظت از خطوط قرمز همواره از اولویتهای تیم مذاکره کننده کشور است ولی باید تلاش کنیم تا توافقی که حاصل شده به مرحله اجرا درآید .

وی با اشاره به اینکه باید از دبه های سیاسی طرف مقابل جلوگیری کنیم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده و هیچگاه کوتاهی نکرده است ولی طرف مقابل تلاش داشته یا از میز مذاکره خارج شود ویا بحث های جدیدی را مطرح کند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درهر مذاکره ای عزت، استقلال ، اقتدار و مصلحت نظام از اولویت های اساسی است، گفت: هر دو طرف باید بر اجرای توافق نهایی تاکید داشته باشند و در اسرع وقت، تحریم های ظالمانه برداشته و حق غنی سازی کشور به رسمیت شناخته شود.

حسینی در خصوص فضای پساتحریم نیز اظهار داشت: نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم؛ چرا که در گذشته با انتقال تکنولوژی کشور خودش سرمایه گذاری می کرد و در شرایط تحریمی، طرف مقابل تعهدی به اجرا و ادامه کار نداشت .

وی افزود: باید با سرمایه گذاران خارجی اقدامات مشترک انجام دهیم و در کنار انتقال تکنولوژی، سرمایه گذاری نیز توسط خارجی ها صورت گیرد تا طرف مقابل به راحتی نتواند در هر شرایطی از تعهدات خود خارج شود .

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت : سرمایه گذاری خارجی موجب اشتغال ، جلوگیری از خام فروشی ، رونق اقتصادی و رشد اقتصادی خواهد شد؛ بنابراین باید برای ورود منابع مالی بلوکه شده برنامه دقیقی ترسیم شود .

https://hoorkhabar.ir/578108کپی شد!
115
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.