آشتی با محیط‌ زیست در کتب پیش دبستانی های خوزستان

اردشیر شجاعی  اظهارکرد: در تألیف کتب درسی دوره پیش دبستانی در استان مسایل بسیاری از محیط‌زیست گنجانده شده‌است که نوآموران را با اهمیت حفظ محیط زیست و مراقبت از آن، آشنا می​کند.

وی با اشاره به این‌که در تألیف کتاب​های دوره پیش​دبستانی مسایل بومی مورد توجه قرار می​گیرد، افزود: تألیف کتب این دوره، در اختیار استان است و بعد از تدوین در کمیته تألیف کتب درسی استان به وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌شود و مورد ارزیابی قرار می​گیرد تا مجوزهای لازم صادر ​شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با تأکید بر این‌که موضوعات محیط‌زیست در دوره​های پیش​دبستانی استان آموزش داده می​شود، گفت: این آموزش​ها در سطح درک نوآموزان و به صورتی‌که برای آن‌ها قابل فهم باشد، ارائه می‌شود. مراقبت از زیست‌محیط و نقش درختان و طبیعت در زندگی از طریق شعر، قطعه و دیگر مفاهیم آموزشی به نوآموزان منتقل می​شود.

شجاعی با بیان این‌که در این آموزش‌ها نوآموزان با محیط‌زیست آشتی می‌کنند، خاطرنشان کرد: پرداختن به محیط‌زیست در کتب دوره پیش​دبستانی استان به‌گونه‌ای بود که مورد توجه و استقبال خانم ابتکار، رییس سازمان محیط زیست کشور قرار گرفت و از آموزش و پرورش خوزستان در این زمینه تقدیر شد.

https://hoorkhabar.ir/578078کپی شد!
47
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.