مقتدایی:هدایت افکار نسل جوان نیازمند برنامه ریزی است

 دکتر عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان، عصر امروز(۱۳ مرداد) در جلسه بررسی فعالیت های طرح «بوسه بر پیشانی ماه خدا» که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: هدف ما از برگزاری این طرح ارائه تعریفی زیبا و قابل قبول از ماه رمضان و فضیلت های این ماه عظیم به ویژه برای جوانان و نوجوانان بود.

وی با بیان اینکه وقتی ما نتوانیم به سؤالات و نیازهای فکری جوانان پاسخ مناسب دهیم آنها به دنبال راه ها و ابزارهای مختلفی همچون اینترنت برای پاسخگویی می روند و اولین و در دسترس ترین پاسخ را که ممکن است غلط باشد، قبول می کنند، ادامه داد: ما برای هدایت افکار نسل جوان باید برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خوزستان استانی پرجمعیت و پرتلاطم بوده و افکار مهاجر و سرگردان در آن زیاد است از این رو باید مراقبت بیشتری از سوی مسئولان جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی صورت گیرد، اضافه کرد: ما باید در اجرای برنامه های مذهبی جذابیت ایجاد و این گونه موضوعات را در استان نهادینه کنیم.

مقتدایی، با بیان اینکه در اجرای طرح «بوسه بر پیشانی ماه خدا» سازمان هایی از جمله جهاد دانشگاهی، نهاد مردمی جامعه قرآنی و ادارات تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خوبی داشتند، عنوان کرد: برای اجرای این طرح ملاک ها و معیارهایی را برای ارزیابی برنامه های دستگاه های مختلف در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ فرمانداری عملکرد دستگاه های شهرستان خود را مورد بررسی قرار دادند و علاوه بر آن فرمانداری ها نیز توسط دستگاه‌ های خاصی ارزیابی شده‌ اند، افزود: بخش اجرایی این طرح برعهده استانداری خوزستان است و امیدواریم با کسب تجربه برگزاری آن در یک سال دیگر بتوانیم این طرح را نهادینه کنیم تا در نهایت توسط دست مردم شود.

در این جلسه همچنین همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه طرح «بوسه بر پیشانی ماه خدا» تاثیر بسیار خوبی بر مسائل فرهنگی دارد به ارائه گزارشی از برنامه های این اداره کل در ماه رمضان پرداخت و تصریح کرد: در ماه رمضان شب های شعر رمضان با همکاری شهرداری اهواز و با حضور شاعران عرب صاحب اعتبار به مدت ۱۰ شب برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه که استقبال بسیار خوبی را از سوی هنرمندان، شاعران و مردم به دنبال داشت و یک فضای بانشاطی را ایجاد کرد، اذعان داشت: نهمین نمایشگاه قرآن و عترت نیز به مدت ۱۰ شب برپا شد که به لحاظ تعداد کتب و ناشران و محصولات ارائه شده در سطح کشور به عنوان یک نمایشگاه مطلوب و مورد قبول معرفی شد.

حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، نیز با بیان اینکه در اجرای برنامه ها باید سهم اهواز نسبت به شهرهای دیگر بیشتر دیده شود، خاطر نشان کرد: لازم است در ارزیابی عملکرد دستگاه ها سخت گیرانه تر عمل کنیم چرا که بناست الگویی شکل بگیرد از این رو باید این ارزیابی‌ ها به واقعیت نزدیک ‌تر باشد.

https://hoorkhabar.ir/577986کپی شد!
111
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.