حمایت از خدمات و تولیدات فرهنگی هنری استان خوزستان

به گزارش هور نیوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مصوبات این شورا به شرح ذیل در هشت بند و سه تبصره به همه ی دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

۱- شرکت ها، ادارات، سازمان ها و نهادها قبل از انجام هرگونه فعالیت یا اجرای برنامه فرهنگی و هنری ، مجوز لازم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اخذ نمایند.

تبصره- شورای تامین هر شهرستان موظف است تمهیدات لازم را به منظور برگزاری شایسته برنامه های فرهنگی و هنری دارای مجوز به کار گیرد.

۲- همه ی دستگاه های اجرایی استان موضوع مواد ۲،۳،۴،۵ قانون محاسبات عمومی کشور و ماده ۵ قانون خدمات کشوری و موارد مستثنی شده در ماده ۱۷ قانون مذکور، همچنین شرکت های تحت نظارت شرکت های دولتی جهت تولید، سفارش یا انجام فعالیت فرهنگی و هنری از فعالین و هنرمندان داخل استان استفاده نماید.

تبصره ۱- ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه ها از پرداخت قراردهای منعقده با فعالین خارج استان خودداری نمایند.

تبصره ۲- در صورت اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مبنی بر عدم وجود خدمت فرهنگی و هنری مورد درخواست در استان، امکان بهره گیری از خدمات خارج از استان فراهم می باشد.

۳- سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان امور اقتصاد و دارایی استان تمهیدات لازم را در این زمینه فراهم آورد.

۴-در ارستای تقویت انجمن های فرهنگی و هنری و تامین فضا و امکانات مورد نیاز آن ها کلیه دستگاه های اجرایی بخصوص شهرداری ها به منظور استقرار یا اجرای برنامه امکانات خود را در اختیار آنها قرار دهند.

۵- در جهت گسترش، تقویت و همگانی نمودن فعالیت های فرهنگی و هنری، کلیه دستگاه های اجرایی نسبت به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در بخش های عکاسی، نقاشی، کاریکاتور و… اقدام نمایند.

۶- به منظور افزایش تولید آثار و تولیدات فرهنگی و هنری دستگاه های اجرایی از اعتبارات دراختیار، نسبت به خرید آثار فرهنگی و هنری اقدام نمایند.

۷- صدا و سیمای مرکز خوزستان نسبت به تولید و پخش برنامه های فرهنگی و هنری و معرفی فعالان این عرصه اقدام نمایند.

۸- اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان موظف است گزارش های اخذ شده از سایر دستگاه های اجرایی در این رابطه را در دوره زمانی سه ماهه جمع بندی و به منظور ارائه گزارش به شورای برنامه ریزی و توسعه ، به کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان ارائه نماید.

https://hoorkhabar.ir/577657کپی شد!
127
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.