ضعف مشهود در مدیریت بحران در کشور

به گزارش هورنیوز، حجت الاسلام سید محمد سادات ابراهیمی با بیان این مطلب افزود: ایران کشوری حادثه خیز بوده و سالانه شاهد وقوع حوادث مختلفی نظیر توفان، سیل، زلزله، آتش سوزی، گرد و غبار و… هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود وقوع بلای طبیعی مختلف، متولی مشخصی که پاسخگو باشد و در هنگام وقوع بحران ها بتواند بهترین تصمیم ها را اتخاذ کند در کشور وجود ندارد.
وی افزود: در حادثه توفان اخیر تهران و کرج سازمان هواشناسی مدعی شد که یک روز قبل خبر وقوع این حادثه را در پورتال خود منتشر کرده اما سایر دستگاه ها از اطلاع رسانی و پیشگیری از تبعات احتمالی غفلت ورزیده اند و در مقابل سایر دستگاه های مسوول نیز با ارائه توجیهاتی این چنینی از زیر بار مسوولیت شانه خالی کرده اند.

وی تاکید کرد: در حالی که دستگاه ها و ارگان هایی که در مهار بحران باید نقش داشته باشند دارای بودجه مناسبی هستند اما عملکرد آنها نه رضایت مردم را در پی داشته و نه نمی توان از نقاط ضعف آنها در هنگام مهار و مدیریت حوادث و بحران ها چشم پوشید.
سادات ابراهیمی خواستار شد: یک بار برای همیشه باید به این موضوع خاتمه داد و متولی مشخص برای مهار بحران ها و مدیریت مساله تعیین کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی دستگاه های امدادی برای درآمدزایی بیشتر اقدام به اجاره دادن فضا و امکان زیر نظر خود کرده و با این کار از وظیفه و رسالت اصلی خود فاصله گرفته اند و فراموش کرده اند که وظیفه اصلی آنها امدادگری و نجات جان مردم است.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه بودجه ، امکانات و اعتبارات مناسب وجود دارد اما در مقابل متاسفانه فاقد مدیریت منسجم و هماهنگ بین دستگاه های امدادگر هستیم.

نماینده مردم شهرستانهای شوشتر و گتوند در مجلس گفت: حادثه توفان اخیر نشان داد سازمان ها ارگان های مسوول عملکرد مناسبی هنگام وقوع حوادث ندارند و به همین دلیل دولت باید به طور قاطع و سریع وارد عمل شود و یک بار برای همیشه با مسوولان و دستگاه هایی که قصور کرده اند، برخورد جدی کند.
وی ادامه داد: اگر این کار صورت گیرد حتم بدانید در آینده شاهد چنین توجیهات و بهانه هایی نخواهیم بود.

وی درباره عملکرد سازمان هواشناسی اظهار داشت: در کشور نسبت به استفاده از سیستم ها و سامانه های هشدار دهنده جدید با کمبودهایی مواجه هستیم اما این مساله نباید سبب شود تا در هنگام وقوع بحران ها ضعیف عمل کنیم.
عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی در پایان خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان نمی توان از ضعف اطلاع رسانی مطلوب در چنین مواردی چشم پوشی کرد بنابراین انتظار است دولت هرچه سریعتر این مساله را مدیریت کند.

https://hoorkhabar.ir/577579کپی شد!
62
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.