آموزش های مهارتی باعث مرغوب شدن کالای ایرانی و رشد اقتصاد مقاومتی خواهد شد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: باید آموزش های مهارتی در محیط کاری آن چنان قوی باشد که تولیدکنندگان با آگاهی به تولید بپردازند و کار مرغوب ارائه شود؛ به گونه ای که خریدار در بازار به دنبال خرید جنس ایرانی باشد و آن را مرغوب تر از اجناس خارجی بداند.

آیت الله سیدمحسن حیدری در دیدار خود با کارکنان آموزش فنی و حرفه ای که ظهرروزگذشته در مصلی امام خمینی (ره) اهواز برگزارشد، ضمن تبریک هفته مهارت و تقدیر از رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان و پرسنل این اداره گفت: بحث آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای همیشه مورد نیاز است خصوصا در پروژه اقتصادمقاومتی.

وی ادامه داد: اگر آموزش های فنی و حرفه ای را از پیکره اقتصادمقاومتی حذف کنند، اقتصاد بی روح می شود چرا که این آموزش های روح و شالوده اقتصادمقاومتی را تشکیل می دهند.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: در حدیثی از پیامبر روایت شده که ایشان فرمودند هرکسی که کاری به دست می گیرد آن را محکم، مرغوب، جامع و منظم انجام دهد. لذا هر کاری که انسان بخواهد در هر حوزه ای اعم از خدماتی، صنعتی، یدی، کشاورزی و … انجام دهد باید محکم کاری را رعایت کند؛ محکم کاری که مبتنی بر دلسوزی، تعهد و آموزش کافی باشد.

وی تصریح کرد: وارد هرکاری شدن بدون آموزش های مهارتی آن، قطعا کار مطلوب نخواهد شد. ضمن این که تعهد به تنهایی کفایت نمی کند بلکه نیاز به تخصص دارد.

دکترحیدری بستر تخصص را مدارس و دانشگاه عنوان کرد و افزود: اکثر کارهایی که مردم به آن روی می آورند و اشتغال دارند یدی است و نیازمند آموزش های مهارتی مرتبط که این آموزش ها از بدو مدرسه شروع می شود تا دانشگاه و بعد از آن.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان بیان داشت: باید آموزش های مهارتی در محیط کاری آن چنان قوی باشد که تولیدکنندگان با آگاهی به تولید بپردازند و از سوی دیگر تولیدکنندگان در انجام کار باید آن قدر محکم کار کنند تا کار مرغوب ارائه شود؛ به گونه ای که خریدار در بازار به دنبال خرید جنس ایرانی باشد و آن را مرغوب تر از اجناس خارجی بداند.

وی تاکیدکرد: اگر فرهنگ محکم کاری و مرغوب سازی را توسعه دهیم، در کنار افزایش فراوانی کار، می توانیم اقتصادمقاومتی را به خوبی شکل دهیم. در واقع اقتصادمقاومتی بیشتر از شعار به عمل نیاز دارد.

امام جمعه موقت اهواز، پرسنل اداره فنی و حرفه ای را افرادی مخلص برای خدا خواند و گفت: باید قدر خود را بدانید زیرا ساخت های اصلی رشد و نشاط کاری و اشتغال در جامعه برپایه تعهد، دلسوزی، تعالیم و آموزش های خوب شما مهیا می شود. در روایتی از امیرالمومنین (ع) آمده که برای دریافت پاداش کار نکنید لذا فقط برای خدا باید کار کرد و یقینا اجر این افراد نزد خدا محفوظ است.

https://hoorkhabar.ir/577535کپی شد!
62
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.