جزئیات وام «گرد و غبار» به خوزستان ابلاغ نشده است

هاشم بالدی  اظهار کرد: تخصیص اعتبارات بانکی با سود نازل به شهروندان به منظور مصون‌سازی محل زندگی آنها از سوی ستاد مقابله با پدیده گردوغبار سازمان محیط زیست کشور پیگیری و در دولت تصویب شده ولی جزئیات آن هنوز به دست ما نرسیده است.

وی افزود: در این زمینه، مبلغ ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای استان خوزستان در نظر گرفته شده اما هنوز نهایی نشده است. جزئیات این تسهیلات مانند نحوه تخصیص، تضمین و چگونگی بازپرداخت و محل اعتبار هنوز مشخص نشده و در صورت نهایی شدن توسط بانک مرکزی اجرایی خواهد شد.

 بالدی عنوان کرد: مدیریت بحران خوزستان به صورت مرتب با اداره‌کل هواشناسی استان در ارتباط است تا در صورت بروز حادثه​ای، اقدامات به موقع انجام شود.

 وی درباره میزان با آمادگی استان خوزستان در بروز حوادث احتمالی طوفان و گردوخاک، افزود: هلال احمر، اورژانس‌ها و اداره‌کل هواشناسی خوزستان آمادگی و هماهنگی کاملی با هم دارند. البته با توجه به ارتباط مرتب با سازمان هواشناسی، شرایط بسیار بد جوی مانند آن‌چه که اخیرا در تهران موجب ایجاد خسارت​های زیاد جانی و مالی شد، برای استان خوزستان پیش​بینی نمی​شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: با توجه به کمبود میزان آب در سطح استان خوزستان در صورت بارندگی بیش از حد هم احتمال جاری شدن سیل در خوزستان کم است.

 لازم به ذکر است روز گذشته مدیرملی ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست، از تخصیص اعتبارات بانکی با سود نازل به شهروندان استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان به منظور مصون سازی محل زندگی آنها خبر داد.

https://hoorkhabar.ir/577234کپی شد!
69
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.