طرح جامع فرودگاه اهواز بر اساس نیاز امروز و پنج سال آینده باید تدوین شود
محمدسعید شرفی گفت: هر فرودگاهی نیازمند طرح جامع است که طرح جامع نخست در سال ۱۳۸۶ برای فرودگاه اهواز دیگر پاسخگوی نیازهای موجود نیست.
وی افزود: در طرح نخست میزان جابجایی ها در فرودگاه اهواز یک میلیون نفر در سال ۱۳۹۳ دیده شده بود که این رقم پارسال به دو میلیون و ۵۰۰هزار نفر افزایش یافت.
شرفی اظهار کرد: با توجه به این میزان افزایش طرح جامع فرودگاه اهواز نیازمند بازنگری است و در این چارچوب از بین چهار شرکت توانمند داخلی در این عرصه یکی از شرکت ها برنده شده و مطالعه طرح را آغاز کرده است.
مدیرکل فرودگاههای استان اضافه کرد: در طرح جامع فرودگاه اهواز، جانمایی، میزان ساخت و سازها، پیش بینی مسافر و نقشه های پیشرفته دیده شده و مبنای اصلی در این طرح میزان مسافر و تعداد پروازهاست و بر اساس پیش بینی های به عمل آمده در طرح جامع فرودگاه اهواز در سال ۱۳۸۶، تعداد روزانه پروازها برای این فرودگاه ۲۰ پرواز در نظر گرفته شده بود که در سال گذشته به ۷۰ پرواز رسید.
وی گفت: طرح جامع فرودگاه اهواز بر اساس نیاز امروز و پنج سال آینده که میزان جابجایی مسافر به چهار میلیون نفر خواهد رسید باید بازنگری، مطالعه و تدوین شود.
شرفی افزود: یکی از نیازهای اساسی در طرح جامع فرودگاه اهواز در نظر گرفتن خروجی های بیشتر برای این فرودگاه است چرا که با توجه به افزایش میزان تقاضا و مسافر خروجی موجود فرودگاه که تنها خروجی آن است جوابگو نیست.
وی گفت: مطالعات آماری و اقتصادی طرح جامع فرودگاه اهواز با توجه به رشد سالانه در دست انجام بوده و تمام نقشه ها در طرح آینده باید تغییر کنند.
مدیرکل فرودگاههای خوزستان همچنین افزود: برای فرودگاه فعلی و به منظور انجام طرح توسعه آن از مشاوران داخلی استفاده می شود اما در ساخت فرودگاه جدید اهواز از حضور مشاوران توانمند خارجی نیز بهره گرفته خواهد شد.
فرودگاه بین المللی اهواز به لحاظ تعداد جابجایی مسافر ، رتبه چهارم را در سطح فرودگاههای کشور دارد.