مقتدایی: در ارائه خدمات سفرهای اربعین نوآوری شود

استاندار خوزستان با اشاره به وظایف دستگاه​ها در حرکت اربعین حسینی، گفت: انتظار می​رود دستگاه​ها در کنار وظایفی که دارند، به‌دنبال کارهای خلاقانه و ابتکاری باشند چرا که خلاقیت در این زمینه موجب رونق معنویت می‌شود.

عبدالحسن مقتدایی در نشست ستاد شورای اربعین حسینی امروز (۲۴ تیرماه) برگزار شد، با اشاره به تجربه موفق استان در زمینه اعزام زوار به عتبات در سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به حساسیتی که درباره این مانور مذهبی وجود دارد و آثار آن در اتفاقات منطقه، باید آمادگی​های لازم فراهم شود. اربعین حسینی سال گذشته یک مانور معنوی پرشور از حضور جامعه شیعی ما بود که اثرات خیر آن را در ملت عراق دیدیم.

مقتدایی ادامه داد: انتظار این است که با وجود دستگاه​های مربوطه حساسیت ما در کنار وظایفی که وجود دارد، گسترش یابد و در کنار کاری که معمول است، به‌دنبال کارهای خلاقانه و ابتکاری باشیم. کارهای ما صرفا تکرار مکررات نباشد. اگر بخواهیم رونقی در بازار معنوی پیدا شود و این بازار در دست ما باشد، باید ابتکار داشته باشیم و به‌دنبال خلاقیت​های جدید و شرایطی مطلوب‌تر از گذشته باشیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این نشست به منزله آماده​باش برای حرکت اربعین و پرهیز از انجام فوری کارها است، عنوان کرد: حضور جنبه​‌های مردمی را باید تقویت کنیم و در کنار آن امنیت بهداشتی، جاده​ای و مرز باید مورد توجه قرار گیرد و افتخارمان این باشد که همه افرادی که از زیارت باز می‌گردند، از خدمات ارائه شده اظهار رضایت​مندی کنند.

به گزارش ایسنا؛ قدرت‌الله دهقان، معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان نیز در این نشست با اشاره به توافق هسته​ای صوت گرفته اظهار کرد: خوشبختانه فضای سیاسی و امنیتی منطقه در فضای جدیدی قرار می‌گیرد و انتظار می‌رود کارها آسانتر پیش رود.

وی گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود همچنان که در سال گذشته شاهد سیر افزایشی زوار نسبت به سال قبل بودیم، امسال نیز تعداد زوار افزایش پیدا کند. ارزیابی می‌شود امسال بیش از یک میلیون نفر از دو مرز شلمچه و چذابه به سمت عتبات بروند؛ لذا برنامه‌ریزی و آمادگی برای چنین گنگره عظیم که در عرصه منطقه​ای نیز تأثیرگذار است، لازم است.

دهقان با بیان این که لازم است زوار با کمترین مشکل به سمت عتبات بروند، بر استفاده از امکانات و قابلیت​های کشور عراق در این حرکت تاکید کرد و گفت: سال گذشته فضای اربعین با حضور مردم به خوبی قابل احساس بود که این امر در نتیجه تلاش روحانیت، ائمه جمعه و دستگاه​های تبلیغی محقق شد؛ اما در مرز شلمچه نیاز است که دستگاه​ها تبلیغی جهت تقویت فضای مردمی تلاش بیشتری کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان همچنین، بر استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی در تأمین خدمات و رفاه زوار تأکید کرد و گفت: این امر نیز با تلاش دستگاه​های تبلیغی حاصل می​شود.

وی با اشاره به پیش​بینی ۸ کمیته هماهنگی ستاد شورای اربعین حسینی، اظهار کرد: این کمیته​ها شامل فرهنگی تبلیغی و آموزشی، رسانه، مستندسازی و فضای مجازی، امنیتی و انتظامی، روابط خارجی، بهداشت درمان و امداد، حمل و نقل، سوخت و زیرساختها، مشارکت​‌های مردمی و تدارکات و همچنین کمیته اعزام، اسکان و تغذیه هستند.

دهقان زمان باقی​مانده تا اربعین حسینی برای انجام کارهای لازم را زمان محدودی دانست و گفت:​ امکانات جاده، اسکان، ساماندهی پایانه، محوطه‌سازی، ساخت سالن، نمازخانه و سرویس بهداشتی، محل استراحت و اورژانس و … باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر آن برگشت زوار نیز باید برنامه‌ریزی شود تا با کمترین مشکل انجام شود.

وی ادامه داد: ۲ ستاد شهرستانی به ریاست فرمانداران خرمشهر و دشت آزاداگان تحت نظارت ستاد استانی شکل می​گیرند که هدایت مسائل محلی برعهده آنها خواهد بود. کمیته​های هشت‌گانه هر یک نماینده​ای در این ۲ شهرستان خواهند داشت و به این شکل ستاد استانی اربعین این ۲ ستاد را پشتیبانی می​کند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان تصریح کرد: ​اینکه مشکلات سال گذشته در چه مناطق و حوزه​هایی بروز پیدا کرد، برای ما معلوم است. باید به فکر باشیم و با استفاده از تجربه سال گذشته، این نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنیم.

https://hoorkhabar.ir/576841کپی شد!
34
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.