صلح و سازش بیش از ۴۰ درصدی پرونده های شورا های حل اختلاف خوزستان

رییس امور شوراهای حل اختلاف استان خوزستان گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف خوزستان به صلح و سازش مختومه شده‌اند.

«عبدالعباس زبیدی نیا» از صلح و سازش بیش از ۴۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف خوزستان در سال ۹۳ خبر داد و گفت: مهم‌ترین کار شورای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش بین متخاصمین است که در سال گذشته بیش از ۱۶۵ هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شد که از این مجموع پرونده نزدیک به ۱۶۴ هزار پرونده رسیدگی و مختومه شده‌اند.

وی افزود: در استان خوزستان ۵۶۲ شعبه شهری و روستای شورای حل اختلاف بصورت فعال وجود دارد که تعدادی از شعب تخصصی و ویژه کار رسیدگی به پرونده‌های مهم را انجام می‌دهند.

زبیدی‌نیا در ادامه تصریح کرد: یکی از واحدهای مردمی که در سطح کشور فعالیت‌های خوبی انجام می‌دهد همین شوراهای حل اختلاف است که باعث کاهش ورودی پروندها به محاکم و رفع اختلافات بین مردم  بوده است.

رضایتمندی مردم از عملکرد شوراهای حل اختلاف

زبیدی‌نیا با بیان اینکه فعالیت‌های شوراهای حل اختلاف استان خوزستان رضایت بخش است، گفت: بیش از ۷۲ درصد مراجعان از عملکرد شوراهای حل اختلاف رضایمند هستند.

وی افزود: دستگاه قضایی با راه‌اندازی شورای حل اختلاف به دنبال حل و فصل دعاوی بین مردم قدم بسیار خوبی برداشته که خوشبختانه در طول فعالیت این نهاد و سپردن کار مردم به دست خود مردم که برخاسته از شریعت دین مقدس اسلام است عملکرد مطلوبی و رضایتمندی داشته است.

زبیدی نیا اظهار کرد: فعالیت‌های مجتمع قضایی تصادفات و امور بیمه‌ای شهرستان اهواز  موجب شده که با الگو برداری از این مجتمع در سراسر کشور  راه‌اندازی شود.

باید جایگاه شوراهای حل اختلاف تقویت شوند

رئیس امور شوراهای حل اختلاف استان خوزستان با  اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه قضائیه مبنی بر تقویت شوراهای حل اختلاف عنوان کرد: باید جایگاه شوراهای حل اختلاف تقویت شوند و این مجتمع جایگاه رفیعی هم در استان و هم در کشور دارد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها در مجتمع قضایی تصادفات و امور بیمه‌ای شهرستان اهواز  گفت: یکی از اهداف تشکیل این مجتمع سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌هاست و باید همه سعی کنند تا رسیدگی به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

https://hoorkhabar.ir/576210کپی شد!
91
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.