مقتدایی هشدار داد: حساب بدهکاران آموزش و پرورش استان خوزستان مسدود می شود

استاندار خوزستان: حساب بدهکاران آموزش و پرورش استان خوزستان مسدود می شود

عبدالحسن مقتدایی صبح سه شنبه ۱۶ تیر ۹۴ در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: طبق قانون باید مرجعی که وظیفه بررسی مشکلات آموزش و پرورش و سایر ادارات و نهاد ها را داراست، مشخص شود.

وی افزود: زمان بندی مشخصی را به مدت یک هفته برای ادارات و ارگان هایی که تا کنون بدهی های خود را به آموزش و پرورش استان خوزستان پرداخت نکرده اند، مشخص خواهیم کرد تا در زمان معین شده مستندات پرداختی خود را ارائه دهند و در صورت عدم مراجعه و ارائه مدارک (تا تاریخ ۳ مرداد ۹۴ )حساب آن ها مسدود شده و طبق تعیین تکلیف شورای آموزش و پرورش مبلغ از حساب آن ها برداشت خواهد شد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: در خصوص بدهی ارگان هایی مانند شهرداری که وظیفه آن ها ارائه خدمات عمومی است، در صورت خالی کردن حساب های آن ها مشکلاتی نیز فراروی آن ها قرار می گیرد که باید این برداشت ها و وصول بدهی ها با یک برنامه زمان بندی صورت گیرد.

استاندار خوزستان در خصوص منطقه مهرشهر و لزوم توجه ویژه به آن، بیان کرد: انجام کارهای عمرانی بر مناطقی که دارای بافت فرسوده هستند کار بسیار مشکل و طاقت فرسایی است اما منطقه ایی مانند مهرشهر که زیر ساخت هایآن در حال احداث است، قابلیت آن را دارد که مکانی برای انجام یک فعالیت و تحول جدید باشد و وظیفه ما است که به اراضی این منطقه اعتبار ببخشیم و در این زمان است که باید برای احداث اماکن آموزشی در این مناطق اقدام کنیم.

مقتدایی ادامه داد: در زمینه احداث اماکن آموزشی فعالیت ها باید با سرعت انجام شود چرا که تضمینی نیست با ایجاد تغییر در مدیران، مدیر بعدی این فعالیت ها را ادامه دهد و باید این موارد را به گونه ایی پایه ریزی کنیم که عموم مردم از این طرح مستفید شوند چرا که ساخت و احداث این مکان های آموزشی یک نوع سرمایه است  و باید به گونه ای عمل شود تا فضا برای فعالیت های مردمی باز شده تا اتفاقات جدیدی در استان رقم خورد.

وی در خصوص توفیقات اخیر آموزش و پرورش در استان خوزستان توضیح داد: عوامل موفق بودن آموزش و پرورش ناشی از ابلاغ طرح مهر از سوی وزارت آموزش و پرورش نبود بلکه ناشی از اقدامات جدید و ایده های نوینی بود که در داخل استان انجام شد.

رییس شورای آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: به لحاظ بافت جمعیتی که در استان خوزستان دارا هستیم باید به شکلی عمل کنیم که برای هر منطقه در استان نسخه ای خاص بپیچیم و حتی شاید لازم باشد که طرح مهر را در استان خوزستان از مرداد ماه شروع کنیم و در رأس هرم این فعالیت ها باید فرمانداران حضور داشته باشند چرا که حضور فرمانداران باعث روی کار آمدن بقیه دستگاه ها می شود.

در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص اراضی مهر شهر حدود ۱۵ جلسه با ارتش و شهرداری برگزار شد، شهرداری مالک ۴ تراک ثبتی از این اراضی است که حدود ۱۸ هزار ۸۱۳ متر می شود.

احمد سیاحی افزود: بعد از برگزاری این جلسات معین شد که در این منطقه مراکز آموزشی از جمله مهد کودک، دبستان و غیره، احداث شود  که در این موضوع نیز بحث مناقصه عمومی مطرح شد که مناقصه آن نیز یک شرکت کننده داشت که آن هم مؤسسه خیریه ۱۴ معصوم بود و با  گرفتن تأیدیه از آموزش و پرورش و و با انعقاد یک نامه در ثبت اسناد به منظور عدم تغییر کاربری فعالیت های خود را آغازخواهد کرد.

در حاشیه این جلسه استاندار خوزستان با تصویب شورا اجرای پروژه مرکز آموزشی مهر شهر را به مؤسسه خیریه چهارده معصوم واگذار کرد.

در پایان این جلسه نیز دو لوح تقدیر از سوی وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورای آموزش و پرورش استان خوزستان به استاندار خوزستان داده شد.

https://hoorkhabar.ir/575930کپی شد!
34
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.