دهدشتی خبرداد: طرح تحقیق و تفحص از تاسیسات دریایی بزودی درمجلس مطرح می شود

رییس فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحقیق و تفحص از عملکرد ۲۰ ساله شرکت تاسیسات دریایی ایران تا سه هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

سیدحسین دهدشتی افزود: هر سیستمی که پاسخگو نباشد زمینه ایجاد فساد در آن فراهم می شود.

وی اظهارداشت: موضوع دکل های گمشده زیر نظر شرکت تاسیسات دریایی است که در آن وزارت نفت با تاسیسات دریایی شش میلیارد دلار قرارداد بسته و پول آن نیز پرداخت شده است ولی این قرارداد خروجی نداشت.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:بهمن ماه سال ۱۳۹۲ به عنوان رییس فراکسیون دریایی مجلس مکاتباتی با شرکت تاسیسات دریایی ایران صورت گرفت ولی پاسخ روشنی در این خصوص داده نشد.
دهدشتی اظهار داشت: با تغییر مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی در بهمن ماه سال گذشته و گفت و گو با وی، مشخص شد که مسئولان این شرکت پاسخگو نیستند و موضوع تحقق و تفحص از تاسیسات دریایی از تیرماه ۱۳۹۳ از سوی ۱۶ نماینده مجلس مطرح شد که با تاخیر دو ماه در کمیسیون انرژی مجلس مطرح و در کمیسیون رد شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:چهار عضو کمیسیون انرژی و ۱۲ نماینده عضو دیگر کمیسیون های مجلس از امضا کنندگان این طرح بودند که یکی از موارد درخواست شده در تحقیق و تفحص از تاسیسات دریایی پیگیری بحث دکل های مفقود شده است.
عضو مجمع نمایندگان مردم خوزستان تصریح کرد:در شرکت تاسیسات دریایی، فعالیت شرکت های زیرمجموعه مانند کیتو و گلوبال، سرمایه گذاری ها و سهام های واگذار شده، قراردادها و تعهدات این شرکت ها مورد تحقیق و تفحص قرار می گیرد.
رییس فراکسیون دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: همزمان نیز سازمان بازرسی کل کشور وارد موضوع تحقیق و تفحص از شرکت تاسیسات دریایی شده است.
وی افزود: افراد شاخص و مهمی در بحث دکل های گمشده دست دارند که باید پاسخگوی مردم و دستگاه قضایی باشند و نمایندگان مجلس نیز تاکید دارند تا در رابطه با موضوع دکل نفتی گمشده از گزینه تحقیق و تفحص استفاده شود.
پیش از این، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس درباره سرنوشت دکل نفتی گمشده ایرانی گفته بود که علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دستور بررسی موضوع مفقود شدن دکل نفتی متعلق به ایران را که حدود ۷۸ میلیون دلار ارزش دارد به رییس کمیسیون انرژی مجلس داده است.
وزیر نفت نیز دوم تیرماه با تائید مفقود شدن یک دکل نفتی ایرانی در زمان فعالیت دولت قبلی گفت: موضوع مفقود شدن دکل نفتی متعلق به ایران واقعیت دارد و با پیگیری و شکایت ما پرونده ای در این خصوص تشکیل شده است.
یک دستگاه دکل نفتی با حدود مبلغ ۷۸ میلیون دلار در سال ۱۳۹۰ به نام دکل ‘دین’ از یک شرکت خارجی خریداری شده که مفقود شده است.

https://hoorkhabar.ir/575817کپی شد!
114
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.