اظهارات رئیس جمهور درباره مذاکرات هسته‌ای هشدار به طرف مقابل برای رعایت مفاد توافق است

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس گفت:‌ هر کدام از طرفین نسبت به تعهداتشان کم کاری کرده یا آن را نادیده بگیرند طرف مقابل تعهدی برای برای پایبندی به تعهداتش ندارد و قطعا آن توافق بهم می خورد.

اسماعیل جلیلی گفت:‌ طبیعی است که هر دو طرف مذاکره کننده باید نسبت به تعهداتشان باید پایبند باشند و در صورتی که هر کدام از طرفین نسبت به تعهداتشان کم کاری کرده  یا آن را نادیده بگیرند طرف مقابل تعهدی برای برای پایبندی به تعهداتش ندارد و قطعا آن توافق بهم می خورد.در همین راستا نیز رییس جمهور به موقع تذکرات را به طرف مقابل مذاکره کننده اعلام کرد.

 وی ادامه داد: همان طور که روند مذاکرات نشان می دهد طرف مقابل چندان به تعهداتش پایبند نیست و هر روز ادعاهای جدیدی را مطرح می کندبنابراین اظهارات رییس جمهور هشداری به ۱+۵ برای رعایت مفاد توافق است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس با اشاره به اینکه باید طرفین مذاکره کننده از مذاکرات و توافقات احساس رضایتمندی کنند، تصریح کرد‌: هر چند ممکن است این رضایتمندی زیاد هم نباشد.

به گفته وی اگر قرار است در نتیجه توافق رفع تحریم ها نباشد بهتر است تا از مزیت توسعه در حوزه فناوری هسته ای بهره ببریم.

جلیلی در عین حال گفت: در صورتی که طرف مقابل زیاده خواهی نکند می توانیم امیدوار باشیم که مذاکرات پایانی برد برد داشته باشد هر چند که مفهوم برد از نگاه هر دو طرف یک مفهوم ندارد  وهر دو طرف نگاهشان برای کسب رضایت نسبی است و در ازای از دست دادن برخی چیزها فرصت های جدید دیگری برای آنها ایجاد می شود.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس اظهار داشت: علیرغم تاکیدات و بازرسی ها مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت هایمان، برای کاهش دغدغه های بین المللی پای میز مذاکرات نشستیم تا به این ترتیب علیرغم تبلیغات سویی که بر علیه فعالیت های ایران می شود نشان دهیم که اقدامات ما در قالب پروتکل های بین المللی بیانگر صلح آمیز بودن فعالیت هایمان است.

 وی تصریح کرد: مذاکره ایران با ۱+۵ نشان داد اتهامات مطرح شده علیه کشورمان بیهوده است و طرف مقابل با دبه کردن های مداوم نشان داد زیاده خواهی می کند و رویکرد ایران مبتی بر شفاف سازی است و چیزی برای پنهان کردن ندارد.

حجت الاسلام حسن روحانی در نشست با اصحاب رسانه که شب گذشته در سالن اجلاس سران برگزار شد با تاکید بر اینکه اگر توافقی شد متعهد به اجرای آن توافق هستیم، گفت: اگر طرف مقابل توافق را زیر پا گذاشت بلافاصله مسیر را برمی گردیم، شدیدتر از آنچه که در مخیله آنان بگنجد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اگر توافقی صورت گرفت متعهد به اجرای توافق هستیم، گفت: شرط اجرای توافق آن است که طرف مقابل هم متعهد باشد.

https://hoorkhabar.ir/575212کپی شد!
52
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.