ایدنی : بر خلاف تصور خیلی از مردم، طرح تحول نظام سلامت هزینه بر نبوده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: آماده​سازی فضای فیزیکی در سطح شهرها می​تواند زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی را برای مردم فراهم کند .

به گزارش هورنیوز ؛ اسماعیل ایدنی در ادامه بازدید های میدانی خود از واحدهای تحت پوشش این دانشگاه ، ضمن بازدید از حوزه تحت پوشش مرکز بهداشت شرق اهواز اظهار داشت: طرح تحول سلامت دارای دو بعد درمان و بهداشت بوده و ارایه خدمات دندانپزشکی در حوزه بهداشت طرح تحول قرار دارد که رویکرد آن پیشگیرانه بوده و در این حوزه ، به کودکان و کسانی که در معرض آسیب​های دهان و دندان هستند، خدمات ارائه می شود.

ایدنی با بیان این که طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت دهان و دندان، طرح جامعی است ، گفت : برنامه ریزی های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این خصوص توسعه کلینیک های ویژه دانشگاه است. در حال حاضر در بیمارستان سینا یک مرکز مجهز دندانپزشکی آماده بهره​برداری بوده و علاوه بر آن کلینیک ویژه دیگری خدمات دندانپزشکی به شهروندان ارائه می​دهد.

وی تصریح کرد: همچنین بناست زمینه​ای فراهم شود تا کلینیک دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نوبت عصر، به عنوان یک کلینیک ویژه خدمات دندانپزشکی ارائه دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز درباره چگونگی کاهش پرداخت از جیب مردم در حوزه بهداشت دهان و دندان، گفت: در این حوزه از نظر نیروی انسانی متخصص کمبودی وجود ندارد و
آماده​سازی فضای فیزیکی در سطح شهر می​تواند زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی را برای مردم فراهم کند.
ایدنی گفت: کلینیک​های دندانپزشکی دانشگاه فعال هستند اما لازم است اطلاع ​رسانی مناسب در خصوص فعالیت این کلینیک​ها در جامعه صورت گیرد تا مراجعه مردم به مراکز دانشگاهی افزایش یابد.

وی درباره ماندگاری طرح تحول نظام سلامت نیز عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت دارای ردیف​های دائمی است و ردیف های بودجه آن مشخص و پایدار است که جایی برای نگرانی نیست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برخلاف تصور خیلی از مردم، طرح تحول نظام سلامت هزینه ​بر نبوده است. در حقیقت این طرح، تاکید مجدد بر تکالیف و وظایف ذاتی بیمارستان​ها و بیمه ها است.
وی گفت: اکنون میزان پرداخت از جیب مردم در بیمارستان دولتی دانشگاه به ۶ درصد کاهش یافته است.

https://hoorkhabar.ir/575184کپی شد!
66
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.