افتتاح دو طرح بهداشتی درمانی در اهواز

در قالب طرح تحول نظام سلامت، امروز واحد دندانپزشکی در مرکز بهداشتی درمانی شماره ۴ سپیدار اهواز و همچنین پایگاه مراقبت سلامت مدرس در جاده کوت عبدالله افتتاح شد.

دکتر اسماعیل ایدنی، رییس دانشگاه جندی شاپور اهواز در حاشیه بازدیدها و مراسم افتتاح دو طرح بهداشتی که امروز (۹ تیرماه) انجام شد، اظهار کرد: واحد دندانپزشکی مرکز بهداشتی درمانی شماره ۴ شهری در راستای اجرای تحول نظام سلامت و ارائه خدمات مطلوب به مردم راه​اندازی شده است. در فاز نخست با خرید یک یونیت دندانپزشکی و تجهیز این واحد، ۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد و در فاز دوم نیز که کارهای مقدماتی آن انجام شده بنا است برای خرید دو یونیت دیگر اقدام شود.

وی افزود: کلیه جمعیت روستایی می​توانند از خدمات این مرکز شامل جرم​گیری، ترمیم، پر کردن دندان و اقدامات پیشگیری همچون فلوراید تراپی، استفاده کنند. گروه​های هدف برای بهره​مندی از این خدمات کودکان زیر ۶ سال، افراد ۶ تا ۱۴ سال، مادران باردار تا یک سال بعد از زایمان و سالمندان هستند.

رییس دانشگاه جندی شاپور اهواز ادامه داد: در منطقه شهری در شرق اهواز، دو مرکز دندانپزشکی در مرکز بهداشت درمانی شماره ۱ واقع در خیابان ۱۷ شهریور و مرکز بهداشت درمانی شماره ۲ واقع در آسیه‌آباد آماده خدمات​رسانی در حوزه دندانپزشکی به شهروندان است.

ایدنی با اشاره به افتتاح پایگاه مراقبت سلامت مدرس واقع در جاده کوت​عبدالله نیز گفت: این پایگاه در حاشیه شهر قرار داشته و ارائه خدمات به مردم روستایی و حاشیه شهر را بر عهده دارد. پایگاه مراقبت سلامت مدرس که توسط یکی از نیکوکاران خوزستانی ایجاد شده، جمعیتی حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می​دهد.

وی تصریح کرد: ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار حاشیه​نشین در خوزستان وجود دارد که عمده این افراد از روستاها به حاشیه شهرها مهاجرت کرده‌اند. علیرغم این‌که نظام ارائه خدمات در روستاها نظامی فعال است، اما این مردم با تجمع در حاشیه شهرها هم از خدمات فعال در روستاها محروم می​شوند و هم در شهرها به مراکز درمانی مراجعه نمی​کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز اظهار کرد: حاشیه شهرها از جمله مراکز تجمع جمعیت پرخطر شهر به شمار می​رود و وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت راه​اندازی پایگاه​های سلامت را در حاشیه شهرها برنامه​ریزی و اجرایی می​کند.

وی همچنین با اشاره به بازدید امروز از یک کارخانه تولیدی یخ عنوان کرد: در این بازدید کلیه فرایندهای تولید یخ بررسی و نواقص کار شناسایی شد و در ادامه این موارد به تولیدکننده ابلاغ می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: مبنای کار کارخانه یخ، تولید یخ صنعتی است و نه مصرفی؛ ولی بسیاری از مصرف‌کنندگان یخ تولیدی را برای مصرف خوراکی استفاده می‌کنند. بنابراین لازم است تولیدکننده در این کارخانه اقدامات لازم را جهت اخذ مجوز برای تولید یخ خوراکی انجام دهد.

ایدنی افزود: با توجه به وجود بیش از ۲۰ کارخانه تولید یخ در اهواز لازم است تصمیم کلی در زمینه فرایند تولید یخ مصرفی از سوی این کارخانجات اتخاذ شود.

اظهار کرد: متاسفانه بخش تولید و همچنین عرضه مواد غذایی خوزستان زیرساخت‌های خوبی ندارد و لازم است این نکته مورد توجه قرار گیرد زیرا در تولید مواد غذایی و مصرف عمومی کوچکترین سهل‌انگاری از طرف تولیدکننده، می‌تواند سلامت مردم را به خطر اندازد.

https://hoorkhabar.ir/575103کپی شد!
57
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.