رئیس اداره ارشاد اهواز: نمایشگاه های کتاب را به همایش های کتاب تبدیل کنیم

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز بر ضرورت ایجاد فضایی در نمایشگاه قرآن به منظور معرفی کتب و تحقیق در خصوص آنها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید کرد.

محمد جوروند در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان اظهار کرد: امسال تفاوت عمده‌ای که نمایشگاه با سال گذشته دارد این است که از حالت فروش خارج شده و به سوی کیفی شدن نمایشگاه گام برداشته شده است.

وی تاکید کرد: باید نمایشگاه کتاب را به همایش‌های کتاب تبدیل کنیم و با جذب اهالی فرهنگ و صاحبان کتاب و متولیان حوزه فرهنگ به تبادل نظر پرداخته و از این طریق از وجود نمایشگاه و راه‌اندازی آن بهره ببریم.

جوروند بر ضرورت ورود دانشگاهیان و آموزش و پرورش در نمایشگاه تاکید کرد و گفت: امیدواریم در سال‌های آتی دانشگاهیان و آموزش و پرورش با ارایه سلسله مباحث مرتبط و برنامه‌های جنبی و همچنین حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در کیفی‌تر برگزار کردن نمایشگاه همکاری کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مثبت نهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های متعدد جنبی از جمله این ویژگی‌ها بوده که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهواز با اشاره به این که امسال اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده گفت: در راستای این انتخاب حرکت‌های رو به جلو و فعالیت‌های مستمر در حوزه کتاب و کتابخوانی ضروری است.

جوروند نبود مطالعه کتاب را از معضلات حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: متاسفانه با این که مردم به خرید کتاب تمایل نشان می‌دهند اما دیده شده که این کتاب‌ها اکثرا در کتابخانه منازل نگه داشته می‌شود و خوانده نخواهد شد.

وی توجه به این مقوله در برنامه‌های جنبی نمایشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: معرفی کتاب در برنامه‌های جنبی باعث ایجاد علاقه‌مندی در مخاطبان برای خواندن کتاب و اطلاع از موضوع کتاب ایجاد می‌کند.

این مسوول تصریح کرد: باید به دنبال ایجاد فضایی برای معرفی کتب به مردم و کتابخوانان باشیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی اهواز با اشاره به برنامه‌های این اداره برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: اهواز پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی در مقوله کتاب و کتابخوانی دارد که در نظر داریم با اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه نسبت به تحقق عنوان اهواز پایتخت کتاب ایران اقدام کنیم.

وی افزود: باید بسیاری از موسسات فرهنگی و کانون‌های تبلیغاتی به سمت مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی سوق داده شوند چراکه زمینه فعالیت آنها در استان و شهرستان اهواز فراهم است.

https://hoorkhabar.ir/574940کپی شد!
134
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.