تنها عمل کردن تروریست‌ها، تاکتیک جدید داعش است

پایگاه صهیونیستی «دبکا فایل» نوشت تاکتیک جدید داعش، تنها عمل کردن تروریست‌ها است که «تاکتیک گرگ تنها» خوانده میشود.

به نقل از پایگاه اینترنتی «وطن الیوم»، پایگاه صهیونیستی «دبکا فایل» اعلام کرد داعش به تاکتیک جدیدی روی آورده است که پیگیری آن برای دستگاههای اطلاعاتی مشکل است و آن تاکتیک «گرگ تنها» است. براساس این تاکتیک، هر شخصی به تنهایی اقدام به اجرای عملیات مورد نظر می کند، بدون اینکه اثری از ارتباط او با دیگران باقی بماند که در نتیجه پی بردن به جزئیات عملیات، برای دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی، بسیار دشوار خواهد بود.

«دبکا فایل» افزود بر اساس این تاکتیک، عناصر داعش بدون طرح و برنامه وارد عملیات نمی شوند بلکه همه چیز را در آغاز، بررسی وسپس اقدام به عملیات می کنند. طبق تاکتیک گرگ تنها، یک یا دو یا حداکثر سه نفر، به طور محتاطانه و در دراز مدت، هدفی را زیر نظر می گیرند و برای آن، براساس شمار افرادی که قرار است ترور شوند، برنامه ریزی می کنند. در چنین تاکتیکی، ایجاد رعب و وحشت حرف نخست را می زند که بریدن سر قربانیان، یکی از راههای رسیدن به چنین هدفی است.

بنابر اعلام پایگاه «دبکا فایل»، دوره بن لادن سرکرده القاعده به سر رسیده است که طبق تاکیتک او، عده ای هواپیمایی را بربایند و عملیات بزرگ انجام دهند. امروزه سران داعش به تاکتیک عملیات محدود و مشخص همانند عملیات انتحاری در مسجد امام صادق (ع) در کویت یا عملیات تروریستی در شهر سوسه تونس روی آورده اند.

https://hoorkhabar.ir/574899کپی شد!
96
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.