دارایی: ارائه لایحه استانی شدن انتخابات غیرمنطقی است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: ارائه لایحه استانی شدن انتخابات مجلس از سوی وزارت کشور به پارلمان غیرمنطقی است.

عیسی دارایی  ‌با اشاره تلاش هیأت دولت برای تدوین و تصویب لایحه استانی شدن انتخابات و ارائه آن به مجلس قبل از برگزاری انتخابات مجلس دهم، گفت:به نظر من ارائه لایحه دولت در شرایطی که طرح استانی شدن انتخابات مجلس در مجلس تصویب و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده، غیرمنطقی است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خوشبختانه طرح استانی شدن انتخابات مجلس از لحاظ نحوه تدوین و نگاه کارشناسی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و حدود یک سال در کمیسیون مربوطه و سپس در صحن علنی پارلمان چکش‌‌کاری شده است.

وی افزود: دولت می‌تواند بر اساس قانون لوایح خود را به مجلس ارائه کند که لایحه استانی شدن انتخابات مجلس نیز از این امر مستثنی نیست، بنابر این در صورتی که لایحه مذکور به پارلمان ارائه شود، نمایندگان درباره شرایط و اینکه آیا بررسی این لایحه ضروری است، تصمیم‌گیری می‌کنند.

دارایی ادامه داد: از طرف دیگر شاهد بودیم که در زمان بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس در صحن علنی، نمایندگان دولت با تمام توان از این طرح دفاع می‌کردند، که این نشان‌دهنده رضایت قوه مجریه از این طرح است.

وی افزود: دولت می‌تواند لایحه خود را به مجلس ارائه کند، تا نمایندگان در اسرع وقت محورهای مغفول مانده و مهم آن را به طرح استانی شدن انتخابات مجلس الحاق کنند.

رحمانی فضلی وزیر کشور روز گذشته اعلام کرد که احتمالا لایحه استانی شدن انتخابات مجلس احتمالا به انتخابات پارلمان می‌رسد، از طرف دیگر طرح مجلس تنها در مورد استانی شدن انتخابات پارلمان است، اما لایحه دولت درباره انتخابات مجلس، جامع و کامل است.

https://hoorkhabar.ir/574792کپی شد!
128
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.