تأکید معاون عمرانی استاندار خوزستان بر بالا بردن سرانه فضای سبز استان

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان تاکید کرد: بالا بردن سرانه فضای سبز و استفاده از گونه های مختلف گیاهی باید در دستور کار قرار بگیرد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: بالا بردن سرانه فضای سبز و استفاده از گونه های مختلف گیاهی منطبق با شرایط اقلیمی از موارد مطرح شده و مهمی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

دکتر احمد سیاحی در جلسه ای که امروز با هدف بررسی وضعیت فضای سبز شهرهای استان برگزار شد با اشاره به لزوم تدوین طرحی جامع و کارشناسی شده در این خصوص اظهار داشت: مرکز تحقیقات منابع کشاورزی و طبیعی به عنوان متولی این امر کارگروهی را متشکل از دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و صاحب نظران و همچنین سازمانهای مرتبط  تشکیل خواهد داد و پس از انجام تحقیقات و ارزیابی های جامع نتیجه نهایی را در اوایل مرداد ماه به معاونت امور عمرانی ارئه خواهند داد.

وی افزود: مقرر شده است ۱۵ مرداد ماه جلسه ای در همین راستا و با حضور استاندار و تمامی اعضای و سازمانهای مرتبط برگزار شود و طرح جامع ارائه شده از سوی مرکز تحقیقات منابع کشاورزی و منابع طبیعی مطرح و در صورت تصویب به تمامی شهرداران، فرمانداران و بخشداران استان ابلاغ خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: تحقیقاتی که در این خصوص انجام خواهد شد بر اساس تنوع استفاده از گونه های مختلف گیاهی و سازگاری آنها با شرایط خاص هر شهر و رشد مناسب گونه های استفاده شده خواهد بود.

دکتر سیاحی  در ادامه به نوع درخت کانوکارپوس که در سالهای گذشته در استان به وفور مورد استفاده قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: این گونه درختی دارای مزایا و همچنین  معایبی  است که اخیرا موجب نگرانی هایی در استفاده از آن در شهر ها شده است که از جمله آنها می توان به احتمال بروز آفت و ایجاد مشکلاتی برای فضای سبز شهری دیگر اشاره کرد.

وی افزود: در گذشته گونه های مختلفی از گیاهان در سطح استان مورد استفاده قرار می گرفت که گلدهی، ثمردهی و رشد مطلوب در مقاطع زمانی مختلف را دارا بودند که  هم اکنون شاهد عدم استفاده از این گونه ها در فضای شهری هستیم و مشاوران طرح باید این امر را نیز مورد ارزیابی قرار دهند.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استان نیز در این جلسه با اشاره به عدم وجود تحقیقات مناسب در گذشته و استفاده از گونه های نامناسب در فضای شهری گفت: ما با یک فضای سبز تک گونه  ای در بعضی از شهرهای استان روی آوردیم و هرچه بیشتر به سمت شهرهای جنوبی و گرمتر برویم این موضوع بیشتر خود را نشان می دهد و گونه کانوکارپوس بیشترین سهم را در این زمینه دارد.

کاظمی نژاد ابراز امیدواری کرد که با انجام تدابیر لازم شاهد کاشت انواع درختان و گونه های گیاهی در سطح استان باشیم.

https://hoorkhabar.ir/574458کپی شد!
124
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.