صفایی: بیشتر افرادی که بیکار هستند حرفه و مهارتی ندارند

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت:خروجی دانشگاه ها و دانش آموختگان دانشگاهی بر اساس نیاز بازار کار نیست و همین مهم باعث افزایش آمار سالانه بیکاران می شود.

هوشمند صفایی یکشنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیران در محل اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ایراداتی که می توان به نظام آموزشی کشور گرفت پرورش نیروهایی در دانشگاه هاست که متناسب با بازرا کار مورد نیاز جامعه نیست.

وی گفت: بیشتر افرادی که بیکار هستند حرفه و مهارتی ندارند، و آموزش فنی و حرفه ای با محوریت قانون کار می تواند افراد کاردانی را در بازار کار پرورش دهد.

صفایی با اشاره به ادغام سه وزارت خانه تعاون، رفاه اجتماعی و کار بیان کرد: ادغام این سه وزارت خانه مزیت هایی را داشته است که از آن جمله می توان به اعطای تسهیلات بیشتر به بخش اشتغال اشاره کرد هر چند هنوز انسجام و پیوستگی که باید بین این سه وزارت خانه انجام بگیرد صورت نگرفته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به ظرفیت بسیار خوب بانک توسعه تعاون در ایجاد اشتغال افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از منابع اشتغالزایی می تواند برای اشتغالزایی در طرح های مختلف وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه باید به کسب و کار های کوچک رونق بخشید گفت: حمایت از راه اندازی کسب و کارهای کوچک با استفاده از تمامی دستگاه های مربوطه می تواند به بازار کار و ایجاد فرصت های شغلی کمک کند.

https://hoorkhabar.ir/574053کپی شد!
91
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.