وقتی تلویزیون ضعیف است، شبکه اجتماعی فعال می شود
از زمانی که رادیو و تلویزیون خلق شد، برای این بود که حرف مردم را بزند اما وقتی هیچکدام از حرفهایش به درد مردم نمیخورد، پس مردم هم دیگر به سمت تلویزیون و رادیو نمیروند.
در مقابل تلویزیون، شبکههای اجتماعی قرار دارند که در کل جایگاهی برای مردم است. در شبکههای اجتماعی مردم میتوانند خودشان انتخاب کنند، میتوانند تصمیم بگیرند چه چیزی برایشان مهم است که ببینند و بخوانند و چه چیزی برایشان مهم نیست و نبینند و نخوانند! اگر در شبکههای اجتماعی آن چیزی که نیاز مردم باشد، وجود داشته باشد، حتما مردم به آن توجه میکنند. قرار نیست در شبکههای اجتماعی اطلاعات ناجور وجود داشته باشد، همه چیز هست و این مردم هستند که انتخاب میکنند مخاطب کدام باشند. مثلا در ماجرای ۱۷۵ قواص شهید، خیلیها ابراز نظر کردند. همه برایشان سوال بود که چرا این اتفاق در آن دوران افتاده. سوالشان این بود که چرا اصلا اجازه دادند این اتفاق بیفتد. همه این اتفاقات برای مردم جالب است.درست است که نزدیک به ۳۰ سال از جنگ میگذرد اما هنوز برای مردم این چیزها مهم وسوالبرانگیز است. بعضیها با خودشان فکر میکنند، نه رسانهای دارم و نه جایی برای صحبت کردن،پس میروم حرفهایم را در شبکههای اجتماعی میزنم. صدها سایت و شبکه در دنیا وجود داردومردم حق انتخاب دارند که کدام را انتخاب کنند. این نیست که اجبار داشته باشند. وقتی رادیو و تلویزیون محدود است و حرفهای مردم را نمیزند، مردم به این شبکهها پناه میبرند…
از وقتی شبکههای خارجی و شبکههای اجتماعی در کشور طرفداران زیادی پیدا کرده، همواره این سوال مطرح است که چرا مردم به سمت این شبکهها میروند. جواب این است که اگر در شبکههای تلویزیونی و رادیویی، اخبار درستی به مردم داده شود، مردم برای همیشه طرفدار آنها خواهند شد. الان در همه جای دنیا کار به آنجا رسیده که میگویند تا ۱۰ سال آینده دیگر کتابی در بازار وجود نخواهد داشت. همه برای خواندن کتاب به سایتها و شبکهها مراجعه میکنند، ارتباط افراد با یکدیگر از طریق شبکههای اجتماعی اتفاق خواهد افتاد. مسئله اینجاست که مردم به دنبال واقعیتها هستند نه اینکه فقط از طریق تفکرات یک گروه خاص تغذیه شوند. به عنوان مثال در کشور فرانسه، مردم برای اینکه اخبار واقعی را بشنوند، به سراغ شبکه یورونیوز میروند. چون معتقدند واقعیات را بیان میکند. مردم حق انتخاب دارند و دولتها هم نمیتوانند با چند برنامه، مردم را به سمت خودشان بکشانند. الان حتی روزنامهها هم وارد سایتها شدهاند.روزنامههای کشورهای اروپایی،یکی یکی در حالی تعطیلی اند. تبلیغات بیشتر به سمت شبکههای اجتماعی میرود. این شبکهها یک بازار جهانی بوده که در آن هر کسی اجازه دارد کارش را انجام دهد.