رئیس سازمان جهادکشاورزی استان: کم آبی به کشاورزی خوزستان ضربه زد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی گذشته در بخش کشاورزی استان با کم آبی مواجه شدیم و این مساله بزرگترین ضربه اقتصادی وارده به این بخش بود.

کیخسرو چنگلوایی در سی‌امین جشنواره انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان که امروز ۲۷ خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جهاد کشاورزی از دهه​های گذشته در قالب جهاد سازندگی، وظایف عمرانی روستاها و بهبود وضعیت بخش کشاورزی را بر عهده داشت و این وظایف تا به امروز در حال انجام است.

وی افزود: نتایج فعالیت​های سازمان جهاد کشاورزی در میزان تولید محصولات کشاورزی و به ثمر رسیدن پروژه‌های عمرانی این بخش، مشهود است.

چنگلوایی تصریح کرد: رسالت این سازمان، تامین امنیت غذایی کشور است که خوشبختانه از بدو فعالیت تاکنون به وظایف خود به خوبی عمل کرده است و به همین دلیل کشاورزی خوزستان حرف اول را در کشور می‌زند.

وی عنوان کرد: موفقیت​های به دست آمده در بخش کشاورزی خوزستان مرهون روحیه جهادی کشاورزان است که با تولید ۱۵ میلیون تن محصول در سال نقش به‌سزایی در تامین امنیت غذایی کشور ایفا کرده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: مهمترین دغدغه دولت تامین امنیت غذایی است که با توجه به محدودیت آب و افزایش جمعیت، این نگرانی بیشتر شده است.

چنگلوایی با اشاره به اختصاص اعتبار به حوزه آب توسط دولت، خاطرنشان کرد: دولت ۱۰ میلیارد دلار معادل ۳۳ هزار میلیارد تومان بابت اجرای طرح​های تامین و انتقال آب در سطح کشور در نظر گرفته است.

وی گفت: در خوزستان برنامه​هایی تعریف شده است تا بر اساس آن نقاط ضعف​ موجود در بخش کشاورزی را برطرف کنیم و همچنین از ظرفیت​های جدید بهره​مند شویم. در این راستا تمام شهرستان​ها بر اساس ظرفیت تولیدی طبقه​بندی و یک برنامه توسعه متوازن برای آن‌ها ترسیم شده است.

وی افزود: تنظیم الگوی کشت از برنامه​های مهم دیگری است که برای فصول کشت تابستانه و پاییزه تدوین شده است. اجرای این برنامه​ها مستلزم همکاری کشاورزان است و از این طریق می‌توانیم برخی از نابسامانی‌های کشت را برطرف کنیم.

در پایان این جشنواره به مناسبت هفته جهاد کشاورزی از ۶۷ تولیدکننده برتر بخش کشاورزی استان خوزستان تقدیر شد.

https://hoorkhabar.ir/573626کپی شد!
82
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • نادر سهرابی سلام وقتی رییس جهاد کشاورزی استان اظهار میدارد که علیرغم رودخانه های موجود در استان، همچنان استان خوزستان با مشکل کم آبی مواجه است، شایسته نیست مسئولین اجرایی و نمایندگان استان خوزستان نسبت به انتقال آب به بالادست کشور که هزینه های بسیار زیادی در برخواهد داشت اقدام نمایند. ضمناً این برنامه استان را در سالهای آتی با مشکل اکوسیستمی مواجه خواهد کرد. بعضی پدیده های خلقت خداوند، شایسته نیست در آن تغییراتی ایجاد شود.
منتشر شده۱