مجوز زیست محیطی طرح سد و نیروگاه گتوند منتشر شد

متعاقب انتشار اظهاراتی منسوب به ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با رسانه ها مبنی بر اینکه «محیط زیست هیچ‌گاه مجوز ساخت سد گتوند را نداده است»، شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مجوز صادره از سوی این سازمان را منتشر کرد.

در این مجوز و نامه ضمیمه آن که نسخه ای از آن در اختیار رسانه ها قرار گرفته، به صراحت، ساخته شدن سد و نیروگاه گتوند علیا بلامانع اعلام شده است.

بر این اساس، مجوز یاد شده که از سوی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در تاریخ ۵/۱۲/ ۸۷ طی نامه شماره ۷۸۲۴۲/۲۱/۱۰/۸۷ صادر شده، اشعار می دارد که مطالعات زیست محیطی طرح سد و نیروگاه گتوندعلیا طی جلسه مورخ ۱۶/۸/۸۵ به تصویب کمیته محترم ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست رسیده و مجوز زیست محیطی آن نیز از طرف کمیته مذکور طی نامه شماره ۷۸۲۴۲/۲۱/۱۰/۸۷ مورخ ۵/۱۲/۸۷ صادر و از سوی مدیرکل محیط زیست استان خوزستان طی ابلاغیه شماره ۱۸۷۴۹-۸۷/۳۱/۱۴/۱۰۸ مورخ ۱۴/۱۲/۸۷ برای طرح ارسال شده است.

شایان ذکر است که کلیه مراحل ساخت و آبگیری سد گتوندعلیا تحت نظارت مستمر بازرسان متعمد سازمان محیط زیست بوده است و مجری طرح سد گتوند پیشتر درخواست کرده بود تا رئیس محترم سازمان حفاظت محیط زیست، از سد گتوند بازدید کرده و به صورت واقعی و ملموس در جریان جزئیات آن قرار گیرد.

بنابراین گزارش، بهبود کیفی آب رودخانه کارون و به تبع آن، کسب رکوردهای جدید در تولید انواع محصولات کشاورزی در خوزستان در سالهای پس از آبگیری سد گتوند، از جمله منافع حیاتی این طرح بزرگ ملی برای کشور می باشد.

https://hoorkhabar.ir/573588کپی شد!
55
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.