نماینده مردم شادگان: حقآبه تالاب شادگان تامین نمی شود

عبدالله تمیمی زندگی مردم شادگان را وابسته به حیات تالاب بین المللی شادگان دانست و افزود:میزان حقآبه این تالاب کم است و این مشکل، بر اشتغال و محیط زیست تاثیر مستقیم دارد.
وی کاهش نزولات آسمانی و کمبود آب در پشت سدها را از عوامل تامین نشدن کامل حقآبه تالاب بین المللی شادگان دانست و بیان داشت:با تدابیر دولت هم اکنون وضعیت آب تالاب نسبت به چند سال قبل رضایت بخش و خوب است.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت:رودخانه جراحی از نظر آبی کمبود شدید دارد ولی با اجرای طرح کانال انتقال آب از رودخانه کارون به تالاب شادگان بخشی از کمبود حق آبه تالاب بین المللی شادگان جبران می شود.
تمیمی به سفر هفته گذشته رییس سازمان محیط زیست به استان خوزستان و بازدید هوایی از تالاب شادگان اشاره کرد و اظهار داشت:دولت تدبیر و امید تلاش دارد حقآبه تالاب های شادگان و هور العظیم را جبران کند تا بخشی از مشکلات ریزگردها در استان رفع شود.
تالاب بین المللی شادگان از تالاب های بزرگ ایران در جنوب غربی ایران در استان خوزستان واقع شده است.
آب این تالاب بین المللی که از لحاظ رتبه های ثبت شده در یونسکو در گذشته در رتبه پنجم جهانی قرار داشت، از رودخانه های جراحی و کارون همچنین جزر و مد خلیج فارس تامین می شود.

با وجود فصلی بودن ب‍خ‍ش آب ش‍ی‍ری‍ن آن ، آب ش‍ور ت‍‍الاب ب‍ه دل‍ی‍ل م‍ت‍ص‍ل ب‍ودن به خ‍ور ه‍‍ا و خ‍ل‍ی‍ج ف‍‍ارس ، ای‍م‍‍ی می باشد. 

https://hoorkhabar.ir/573344کپی شد!
46
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.