فعالیت بیش از هفت هزار مسجد و حسینیه در خوزستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، اظهار داشت: خوزستان دارای هفت هزار و ۵۰۰ مسجد و حسینیه است و در این راستا رتبه اول را در سطح کشور داریم.

حجت الاسلام محمد حسین بلک مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، امروز(۲۴ خرداد) در جلسه تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی برای خودسازی و معرفت افزایی دانست و گفت: یکی از مهمترین راه​ حل​ هایی که می ‌توانند شتاب بیشتری به مسائل فرهنگی دهند، ایجاد پیوست فرهنگی در مسائل مختلف است.

وی با بیان اینکه وظیفه ایجاد فرهنگ و توجه به مسائل فرهنگی تنها به دستگاه های اداری و آموزش و پرورش مربوط نیست و همه مردم باید برای ساماندهی این امر تلاش کنند افزود: طی جلساتی که برای استقبال از ماه مبارک رمضان تشکیل شد، به این نتیجه رسیدیم که به خود قرآن و محتوای این کتاب آسمانی توجه بیشتری شود.

حجت الاسلام بلک، تصریح کرد: برنامه های ویژه این ماه در سه دوره ۱۰ روزه برگزار می شود که برنامه های دهه اول بر اساس معرفت و شناخت این ماه، دهه دوم برنامه های محتوایی و دهه سوم نیز جدای از بحث ویژه شهادت حضرت علی(ع) به استقبال از عید فطر خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه این برنامه​ ها باید برای سال‌ های بعدی نهادینه شوند و به صورت خودجوش به عنوان رویه​ ای مدنظر قرار گیرند، اذعان داشت: از جمله برنامه های پیشنهادی سازمان تبلیغات اسلامی، کتابت قرآن کریم توسط مردم و به ویژه جوانان است.

وی با بیان اینکه بر اساس این طرح هر یک از افراد به کتابت یک یا دو صفحه قرآن می پردازد و در پایان ماه یک کتاب نفیس را در استان به ثبت می رسانیم اضافه کرد: بخشی از برنامه​ ها نیز با محوریت قشری است که امسال اولین تجربه روزه​ داری را دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به اینکه در این ماه با اجرای برنامه های شاد، روزه داری را برای ساکنان این منطقه با آب و هوای بسیار گرم آسان کنیم ادامه داد: خوزستان دارای هفت هزار و ۵۰۰ مسجد و حسینیه  است و در این راستا رتبه اول را در سطح کشور داریم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار نفر از مبلغان استان شاغل به تحصیل و حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آماده امر تبلیغ هستند اظهار کرد: ۶۰ حوزه علمیه نیز در استان فعال هستند و علاوه بر آن حدود ۲۸۰ موسسه قرآنی مردمی ثبت‌شده نیز در این ماه فعالیت می کنند.

همچنین مهرداد شریف مخمل زاده، مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان، عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای برگزاری جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد است تا بتوانیم به کسانی که به دلیل مشکلات مالی دستگیر شده اند با کمک خیرین اصناف و تشکل ها کمکی کنیم.

وی با بیان اینکه با اجرای چنین برنامه هایی قصد داریم نشاط معنوی را در بین شهروندان ایجاد کنیم یاد آور شد: سازمان های دولتی چنان چه بخواهند در مواردی به اقدامی دست بزنند باید از مشارکت عام مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی استفاده کنند.

https://hoorkhabar.ir/573258کپی شد!
127
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.