مقتدایی خواستار مکان یابی و جانمایی شهرک شیلات و آبزیان خوزستان در کوتاه ترین زمان ممکن شد

استاندار خوزستان خواستار احداث شهرک شیلات و آبزیان در استان با هدف ایجاد اشتغال و افزایش ارزش افزوده فراورده‌های شیلاتی شد.

عبدالحسن مقتدایی گفت : هم اکنون بخش مهمی از صادرات محصولات شیلاتی استان به صورت خام انجام می‌شود که با احداث شهرک شیلات آبزیان در یکی از بنادر صیادی استان، فراورده‌های دریایی و آبزیان با بسته بندی مناسب و برند معتبر به خارج صادر خواهد شد که این می‌تواند صنعت شیلات خوزستان را متحول کند.

وی خواستار مکان یابی و جانمایی شهرک شیلات و آبزیان خوزستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد وافزود: استان خوزستان دارای ظرفیت‌های بسیار مناسب در زمینه شیلات و آبزیان است وباید از این ظرفیت‌ها به نحو مناسب و علمی در راستای رونق اقتصادی و توسعه اشتغال استان بهره برداری کرد.
نماینده عالی دولت در خوزستان، صید سالانه ۵۰ هزار تن آبزیان دریایی در بنادر خوزستان و به پرورش ماهی‌های گرمابی و سردآبی به همان میزان را از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوزستان در زمینه شیلات بیان کرد و ادامه داد : خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده برای دیگر کشورها، از معضلاتی است که باید جراحی شود.
مقتدایی خواستار سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمک به احداث شهرک شیلات و آبزیان در استان خوزستان شد و افزود: بانک‌ها نیز باید در این زمینه فعال شوند و زمینه را برای ورود علاقه مندان به صنعت شیلات فراهم کنند.
وی درآخر صنعت شیلات را در صورت سرمایه گذاری مناسب، سودآور خواند و اظهار داشت : برگشت سرمایه در این بخش بسیار کوتاه است.
https://hoorkhabar.ir/573225کپی شد!
70
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.