مقتدایی: فضای سبز شهری خوزستان نیازمند تحول است

استاندار خوزستان با اشاره به کاشت گونه های گیاهی بی ثمر در استان گفت: در این زمان فضای سبز شهری خوزستان نیازمند تحول است.

عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه بررسی جامع فضای سبز اهواز عنوان کرد: متاسفانه خوزستان در چند برحه خاص زمانی، اتفاقات ناگواری همچون جنگ تحمیلی را تجربه کرده و بسیاری از افراد سودجو از این موقعیت های پیش آمده سو استفاده کردند.

وی افزود: در بحث بیایان زدایی و تعدیل آب و هوای استان می توان فعالیت های مثمر ثمری را انجام داد. بسیاری از گونه های گیاهی که در این زمان فضای سبز شهری را تشکیل می دهند مناسب شرایط کنونی استان نیستند و باید ساختار موجود در این بخش اصلاح شود.

مقتدایی با اشاره به لزوم تغییر گونه های گیاهی فضای سبز شهری در استان گفت: بعد از انقلاب اسلامی گونه گیاهی اکالیپتوس در همه شهر های خوزستان کاشته شد که بعدها مشکلات مهمی همچون نفوذ در تاسیسات صنعتی را به دلیل رشد سریع ریشه های این گیاه به وجود آورد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: متاسفانه در این زمان کاشت یک گونه گیاهی در استان در حال انجام گرفتن است که نه تنها سایه مناسبی را ایجاد نمی کند بلکه فضای بصری چشم نوازی هم ندارد.

وی اظهار کرد: مرکز تحقیقات استانداری خوزستان، کلیه سازمان های موبوطه و کلیه انجمن های مردم نهاد طرفدار طبیعت باید در این خصوص تشکیل جلسه دهند و برنامه های مدونی را برای ایجاد فضای سبزی مناسب و زیبا در کل استان ارائه دهند.

مقتدایی با اشاره به ورود گل های آماده از تهران برای کاشت در استان بیان کرد: زمینه های کاشت و تولید گونه های زینتی برای استفاده در فضای سبز شهری در خوزستان فراهم شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: درخت نخل سمبل استان است باید نسبت به کاشت این گونه گیاهی اهتمام بورزیم.

https://hoorkhabar.ir/573219کپی شد!
66
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.