راه اندازی کانون نویسندگان و اهل قلم در آموزش و پرورش خوزستان

معاون پرورشی و برنامه ریزی آموزش و پرورش خوزستان، از راه اندازی کانون نویسندگان و اهل قلم در آموزش و پرورش استان خبر داد.

دکتر حرج چلداوی، معاون پرورشی و برنامه ریزی آموزش و پرورش خوزستان، امروز(۲۳ خرداد) در گردهمایی معلمان اهل قلم استان، با بیان اینکه این اولین همایشی است که در تاریخ آموزش و پرورش خوزستان اتفاق می افتد گفت: جایگاه اهل قلم در فرهنگ دینی ما دارای جایگاه بسیار رفیعی بوده و خداوند در قرآن به قلم و آنچه می نویسند قسم خورده است.

وی رویکرد و سیاست آموزش و پروش استان را حمایت بیشتر از اهل قلم و نویسندگان شود و پژوهش محوری دانست و افزود: امروزه دوران آموزش از بالا به پایین تمام شده و وارونگی آموزشی اتفاق افتاده و می طلبد که در معلمان جهت پرداختن به کارهای پژوهشی ایجاد انگیزه کنیم.

چلداوی، یکی از راه های ایجاد انگیزه در معلمان را استفاده از یافته های پؤوهشی و تالیفات آنها عنوان کرد و ادامه داد: ۱۰ درصد محتوای کتاب های درسی به عهده استان ها گذاشته شده همین پژوهش هاست که می تواند در استفاده از مطالب مورد نظر کمک کند.

وی با اشاره به اینکه امروزه رشد علمی کشور در جهان آشکار است تصریح کرد: قبل ازانقلاب در زمینه علمی در دنیا جایگاهی نداشتیم و جزء یک درصد سایر کشورها بودیم اما در حال حاضر اینگونه نیست و ایران جایگاه ویژه ای در جهان دارد و در این راستا نقش معلمان بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه معلمان اهل قلم باید از طریق سایت آموزش و پرورش با ما در تماس باشند تا از نظرات و پیشنهادات آنها در راستای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش استفاده کنیم اذعان داشت: در این راستا بنا داریم کانون نویسندگان، اهل قلم و پژوهشگران را در آموزش و پرورش راه اندازی کنیم.

معاون پرورشی و برنامه ریزی آموزش و پرورش خوزستان، خاطر نشان کرد: با راه اندازی این کانون، شورایی از اهل قلم آموزش و پرورش را انتخاب و برنامه های بعدی از طریق این شورا با محتوای بهتر و مفیدتر برنامه ریزی می شود.

وی عنوان کرد: از اسفند سال ۹۳ به شناسایی معلمان اهل قلم و نویسندگان و معرفی آثارشان از طریق مناطق آموزش و پرورش اقدام کردیم و در این مدت توانستیم ۲۹۷ مؤلف با ۴۰۰ اثر را شناسایی کنیم که می دانیم این تعداد بسیار بیشتر است.

چلداوی، اضافه کرد: معلمانی که دارای تالیفات و فعالیت های پژوهشی در حوزه های مختلف هستند می توانند از طریق سایت آموزش و پرورش خوزستان به آدرس www.khouz.medu.ir نسبت به ثبت نام خود و آثارشان اقدام کنند تا رد برنامه هیا مختلف از آنها بهره مند شویم.

وی بر حمایت از فعالیت های پژوهشی تاکید کرد و با بیان اینکه قرار است یک درصد اعتبارات همه دستگاه ها به بخش پژوهش اختصاص یابد و آموزش و پرورش نیز در این راستا هیچ گونه کوتاهی ندارد، یاد آور شد: از دیگر کارهای ما تدوین تاریخ آموزش و پرورش خوزستان است.

وی در خصوص انتقاد برخی معلمان استان مبنی بر استفاده نشدن تالیفات آنها در مدارس اظهار کرد: به طور حتم معلم هر چه می نویسند ارزشمند و قابل استفاده است و نیازی به ویرایش ندارد ولی باید توجه کرد که یکی از نکاتی که باید در مدارس رعایت شود افزایش قدرت فکری دانش آموزان است.

معاون پرورشی و برنامه ریزی آموزش و پرورش خوزستان، ابراز کرد: برخی مؤلفان به ویژه در حوزه کمک درسی، فرصت فکر کردن را از دانش آموزان می گیرند که نباید این گونه باشد بلکه باید دانش آموزان را وادار کنیم که خود به دنبال جمع آوری اطلاعات باشد.

وی تاکید کرد: با این حال با سازمان پژوهش صحبت شده و بناست معلمانی که کتاب های قابل استفاده دارند مجوز آن را گرفته و از طریق انجمن های علمی که در حوزه هایی همچون فیزیک، شیمی، ریاضی و… وجود دارد بررسی و در مدارس توزیع کنیم.

https://hoorkhabar.ir/573093کپی شد!
58
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.