بازدید استاندار خوزستان از پروژه پل نهم اهواز و تاکید بر تشکیل دبیرخانه در دستگاه ها برای پی گیری کارهای اجرایی

پروژه پل نهم با سرعت و تکمیل مسیرهای دسترسی به این پل هرچه زودتر تکمیل شود.

به گزارش هورنیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، عبدالحسن مقتدایی صبح شنبه ۲۳ خرداد ۹۴ در بازدید از پروژه پل نهم اهواز نسبت به تکمیل مسیرهای دسترسی به این پل و افزایش سرعت، تکمیل  بهره برداری از این پروژه تأکید کرده و اظهار کرد: کارشناسان و مدیران مسئول شرکت مناطق نفت خیز جنوب و اداره کل مسکن راه و شهرسازی در اسرع وقت با تشکیل جلساتی کارشناسی بهترین مسیر ممکن جهت دسترسی به پل نهم را تعیین کنند.

وی افزود: از مسئولین شرکت مناطق نفت خیز جنوب این انتظار را داریم تا با افزایش ضریب ایمنی چاه های نفتی که در مسیرهای دسترسی به پل نهم قرار می گیرند شرایط ویژه ایمنی برای این چاه ها در نظر بگیرد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با هزینه هایی که برای ساخت پل نهم صرف شد باید شاهد رفع گره های ترافیکی شهر اهواز باشیم و این پل اگر در مسیرهای صحیح مورد بهره برداری قرار گیرد بسیار مفید بوده و از بار ترافیکی اهواز کم خواهد کرد.

لازم به ذکر است این پروژه قرار است شرق اهواز به جاده اندیمشک را به یکدیگر وصل کند، در پایان این بازدید مقرر شد جلسه ای کارشناسی با حضور مدیر دفتر فنی استانداری، اداره کل راه، مسکن و شهرسازی، مشاور طرح پل نهم، نمایندگانی از اداره کل مهندسی مخازن شرکت نفت، بهره برداری نفت و گاز کارون، بخش ایمنی شرکت در قالب کارگروه به تصمیم مشترکی جهت مسیر دسترسی به پل نهم تشکیل شود.

استاندار خوزستان بر تشکیل دبیرخانه در دستگاه ها برای پی گیری کارهای اجرایی تاکید کرد

عبدالحسن مقتدایی صبح شنبه ۲۳ خرداد ۹۴ در جلسه بررسی مصوبات وزیر راه و شهرسازی که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: خوشبختانه باید بی تعارف بیان کرد که در این دولت عملیاتی ترین وزارت خانه وزارت راه و شهرسازی بوده و توانسته در کارهای عملیاتی نمره قابل قبولی را کسب کند و ما از سایر اقداماتی که در زمینه های هوایی، ریلی وجاده ای صورت گرفته است راضی هستیم.

وی افزود: نواقصی نیز در زمینه های هوایی، ریلی و جاده ای وجود دارد که بعضی از آن ها را باید در داخل استان حل کنیم و در خصوص مواردی که باید خارج از استان حل شود توافق نامه ای با وزیر راه و شهرسازی منعقد کردیم که بسیار نادر بوده و شامل یکی از اهداف و موارد توسعه پایدار استان می شود و می توان آن را یک طرح توسعه همه جانبه دانست.

استاندار خوزستان اظهار کرد: اقدامات توسعه ای که قرار است صورت گیرد اساس و شالوده آن باید ایجاد یک ارتباط و گسترش باشد، به عنوان مثال ما در استان خوزستان دارای ۵ فرودگاه هستیم که اگر تجهیزات همه این فرودگاه ها در یک جا جمع می شد، میتوانستیم صاحب یک فرودگاه آبرومند بوده و یک استعداد دیگر را به استان اضافه کنیم.

مقتدایی بیان کرد: وضعیت ریلی ظرفیت قابل ملاحظه ای در استان را شامل می شود که باید به آن توجه ویژه ای کرد، ما باید از منابع ارتباطی خود در استان خوزستان نهایت استفاده را ببریم چرا که هیچ استانی در کشور نیست که دارای ۸ بندر باشد و این نیز استعدادی است که شاید آرزوی بعضی از استان ها باشد.

وی ادامه داد: پایانه های شلمچه و چزابه شرایط مطلوبی را دارا هستند اما باید تلاش شود که وضعیت آن ها را بهتر کرد چرا که خوزستان یک استان زنده است و ۴۰ درصد واردات کشور و ۶۰ درصد از صادرات استان از این کشور انجام می شود و جایگاه استان هایی مانند هرمزگان و بوشهر ممکن است به استان خوزستان نرسد.

استاندار خوزستان توضیح داد: دستگاه ها برای خود یک دبیرخانه به صورت تخصصی تشکیل دهند تا به وسیله آن مصوبات و کار های اجرایی پی گیری شده و آخرین تحولات در اختیار مسئولین دستگاه ها قرار گیرد تا به یک جمع بندی درون سازمانی برسند، در سال ۹۳ تأکید ما بر موارد مربوط به گردشگری بود، در سال ۹۴ نیز پروژه های استان با یک اولویت انجام خواهد شد و نقش ریلی و اتصال استان به شرق کشور از تأکیدات ما در سال ۹۴ است.

مقتدایی گفت: در خصوص کریدوری که از پل زال به سوی اهواز می آید با هیچ کس تعارفی نداشته چرا که وظیفه ما  اول حفظ مباحث ملی و استانی  و حفظ حیات هر مجموعه ایی است که در استان قرار دارد و در این زمینه بهترین تصمیم ها را اجرایی خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در مورد مسکن مهر اگر تفویضات ملی به استان انجام شود و اختیارات یک جا در استان بیاید و سهم ما نیز از این اختیارات تعیین شود در خود استان راهکارهایی را پیدا کرده و مشکلات مربوط به مسکن مهر را حل خواهیم کرد که حتما رضایت مندی و استقرار را در پی خواهد داشت.

استاندار خوزستان افزود: از معاونت عمرانی استانداری نیز این انتظار می رود که اولویت خود را در این مورد قرار دهد و باید هنر مدیریت ما در استان این باشد که طرح توسعه پایدار استان را در برنامه ششم توسعه بگنجانیم.

https://hoorkhabar.ir/573074کپی شد!
40
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.