استاندار خوزستان: همه صنایع باید هزینه های زیست محیطی را پرداخت کنند

استاندار خوزستان گفت: همه ادارات، نهاد ها و صنایع در صورت انجام فعالیتی باید هزینه های زیست محیطی را پرداخت کنند چرا که در غیر این صورت این هزینه را برای جبران خسارت های ناشی از نابود کردن محیط زیست به دلایل دیگر صرف خواهند کرد.

به گزارش هورنیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، عبدالحسن مقتدایی بعد از ظهر سه شنبه ۱۹ خرداد ۹۴ در جلسه مشترک شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون و آلودگی هوا که با حضورخانم معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور , معاون وزیرکشور ورییس سازمان هواشناسی کشور در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه منابع آبی در سطح ملی و در شورای عالی آب بحث های مفصلی صورت گرفته است و جای مباحث ملی در شورای عالی آب است و در شورای حفاظت کیفی باید در خصوص کارون و منافع آن برای استان گفت و گو شود.

وی افزود: در کلان مطلب اگر همه موضوعات مربوط به رودخانه کارون مورد بررسی قرار می گرفت اکنون این اتفاق برای رودخانه کارون نمی افتاد و در این راستا در جنبه هایی باید همه موارد تلفیق شود و در زمینه آب نیز نگرانی هایی که به وجود آمد خوب بود و باعث ارائه یک طریق شد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: آن مواردی که در حیطه مسئولیت و رسالت دستگاه های استان است باید با یک پی گیری و اصرار جدی انجام شود، مانند فاضلاب بیمارستان الزهرا که وارد رودخانه کارون می شد و با یک پی گیری این مشکل نیز حل شده و اکنون فاضلاب هیچکدام از بیمارستان های اهواز مستقیما به رودخانه کارون وارد نمی شود.

مقتدایی بیان کرد: باید در محدوده استان جست و جو کرده و آلاینده هایی را که به رودخانه راه دارد شناسایی و راه کاری برای آن پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ما در استانی زندگی می کنیم که شیوع بیماری هایی همچون وبا از طریق مصرف آب  فاجعه است و فعالیت هایی را که دانشگاه تهران در قالب یک کارگروه برای شناسایی آلاینده های کارون و پیدا کردن یک راه حل برای آن انجام می دهد، بدون محوریت دانشگاه شهید چمران اهواز بیهوده است و باید به سمت و سویی پیش رفت که دانشگاهیان استان خود را عضوی از این کارگروه تلقی کنند.

استاندار خوزستان توضیح داد: همه ادارات، نهاد ها و صنایع در صورت انجام فعالیتی باید هزینه های زیست محیطی را پرداخت کنند چرا که در غیر این صورت این هزینه را برای جبران خسارت های ناشی از نابود کردن محیط زیست به دلایل دیگر صرف خواهند کرد.

https://hoorkhabar.ir/572803کپی شد!
46
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.