استاندار خوزستان: دولت پولی برای مصوبه مبارزه با ریزگردها ندارد

استاندار خوزستان گفت: مصوبه دولت جهت مبارزه با پدیده گرد و غبار با بار مالی ۱۷ هزار میلیارد در بهمن سال گذشته مطرح شد اما دولت پولی برای اجرای مصوبات در اختیار ندارد.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه کارگروه مبارزه با ریزگردها اظهار کرد: مصوبه دولت جهت مبارزه با پدیده گرد و غبار با بار مالی ۱۷ هزار میلیارد در بهمن سال گذشته مطرح شد اما دولت پولی برای اجرای مصوبات در اختیار ندارد البته این مساله مانع استفاده از امکانات استانی نخواهد بود.

وی با اشاره به لزوم مشخص کردن و شناختن منشاهای داخلی و خارجی پدیده ریزگردها، عنوان کرد: مشکل اصلی استان خوزستان عدم عملیاتی شدن تعهدات دستگاه​های اجرایی داخل استان است.

استاندار خوزستان افزود: تامین حق‌آبه هورالعظیم به پول و اعتبار احتیاج ندارد، همچنین مشخص نیست که حق​آبه شادگان و کارون را باید کدام دستگاه تامین کند.

مقتدایی تاکید کرد: نگهداشتن جمعیت در استان خوزستان مهم​تر از هر ثروتی است و بر نفت و پتروشیمی مقدم است. نگهداری مرز نیز در زمان جنگ برای رفاه و رضایت مردم بوده است.

وی افزود: اگر در تقسیم فقر و غنا عدالت رعایت شود، هیچ کس مدعی نخواهد شد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: امارات و کویت نیز همه روزه با مشکل گردو غبار روبه‌رو هستند و در اینجا هم باید اقداماتی انجام شود که شهروندان همراهی دولت را باور کنند.

وی گفت: تامین آب تالاب‌ها، رهاسازی آب در حوضچه‌های خشک شده هورالعظیم و محقق شدن تعهدات سایر دستگاه‌ها اعم از وزارت نفت و نیرو و منابع طبیعی کارهایی است که باید برای خوزستان انجام شود.

مقتدایی در خصوص تامین هزینه​های اورژانس تصریح کرد: هزینه​های اورژانس برای بیماری​های ناشی از ریزگردها کمتر از ۲ میلیون ریال نمی​شود ولی متاسفانه نه تنها مصوبه ویزیت رایگان در خوزستان هنوز حل نشده بلکه حتی پول ماسک​های توزیع شده بین مردم را هم هنوز پرداخت نکردیم.

https://hoorkhabar.ir/572714کپی شد!
42
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.