جزئیات یک کلاهبرداری بزرگ در خوزستان

در یک کلاهبرداری جدید در خوزستان، حدود ۱۵ میلیارد تومان از مردم این استان کلاهبرداری شد.

تعدادی از مالباختگان در اهواز اعلام کردند: بارها و بارها اخباری مبنی بر کلاهبرداری شرکت‌هایی را در جراید و سایت‌ها خوانده‌ایم که با وعده‌های وسوسه‌انگیز سرمایه افرادی را گرفته و نه تنها سودی بدان‌ها پرداخت ننموده‌اند بلکه اصل سرمایه آنها را نیز به جیب زده‌اند، اما هیچگاه فکر نمی‌کردیم که ممکن است خود بدین دام گرفتار شویم.

این شهروندان خوزستانی افزودند: داستان از این جا آغاز گردید که فردی به نام سیدمحمدرضا …. با تاسیس شرکتی به نام سیکاصنعت به معاونت یکی از اقوام خود به نام … که به دلیل تشابه فامیلی بسیار نزدیک، مدعی انتساب فامیلی به یکی از مسوولان رده بالای استانی و عضویت در هیات علمی دانشگاه چمران اهواز، اقدام به جذب حدود ۱۵ میلیارد ریال از سرمایه‌های مردم استان تحت عنوان سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح کودهای بیولوژیک ورمی کمپوست نمودند، لکن پس از پرداخت یک دوره سود مشارکت آن هم به عده‌ای محدود از سرمایه‌گذاران دیگر خبری از پرداخت سودها و نه حتی برگشت اصل سرمایه اعطایی نگردید!

مالباختگان ادامه دادند: مسوولان شرکت پس از مدتی با فریب دادن سرمایه‌گذاران و دادن وعده‌های زمانی دروغین متواری گردیدند که پس از طرح دعوی از طرف مالباختگان و صدور دستور جلب متهمین توسط مقام قضایی، بالاخره پس از چند ماه دستگیر و روانه زندان شدند و تاکنون حدود ۸۰۰ پرونده شکایت علیه این شرکت در شعبه ۴بازپرسی دادگاه انقلاب اهواز مطرح گردید. آنان اضافه کردند: نکته لازم توجه آن است که اکثریت سرمایه‌گذاران در این شرکت بعضا کلیه سرمایه و پس‌انداز سال‌ها زندگی خود را با فریبکاری این کلاهبرداران از دست داده‌اند که همه از قشر کارمند، کارگر و دیگر اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه می‌باشند که در وانفسای اوضاع اقتصادی نابسامان جامعه به امید درآمدی اندک اقدام به این کار نمودند!

به گفته مالباختگان، مساله دیگر این است که این چندمین شرکتی می‌باشد که با این عنوان شغلی اقدام به کلاهبرداری از مردم استان می‌نماید، به نظر می‌آید ریشه تنفس این چنین گروه‌هایی در فضای اقتصادی کشور عدم برخورد قاطع و لازم با کلاهبرداران گذشته می‌باشد، لذا رسیدگی سریع و مجدانه به اتهامات این شرکت و باند خانوادگی اداره‌کننده آن نه تنها تاثیر مستقیم بر معیشت حدود ۱۰۰۰ خانوار از اقشار کم‌درآمد استان خوزستان را دارد بلکه خود موجب تقویت بیشتر اعتماد عمومی نسبت به نهادهای قضایی و حاکمیتی و تحکیم هر چه بیشتر امنیت فعالیت‌های اقتصادی و مالی در کشور و استان می‌گردد.
این شهروندان مالباخته خوزستانی در خاتمه از زحمات مسوولان دادگاه انقلاب استان علی‌الخصوص بازپرس پرونده و عزیزان پیگیر بخش جرایم اقتصادی نیروی انتظامی استان کمال تشکر و قدردانی ا به عمل آوردند.

https://hoorkhabar.ir/572430کپی شد!
102
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.