نخستین درمانگاه تخصصی دندانپزشکی در اهواز ایجاد می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز عملیات اجرایی نخستین درمانگاه تخصصی دندانپزشکی در اهواز خبر داد.

دکتر اسماعیل ایدنی در خصوص طرح تحول سلامت و آخرین وضعیت روند تجهیز بیمارستان‌های سطح استان اظهار کرد: مسیر توسعه و ارتقای سلامت با سرمایه‌گذاری در بخش سلامت محقق نمی‌شود بلکه نیازمند تلاش‌های فرابخشی متعدد است.

وی افزود: یکی از اقدامات زیربنایی، ارتقا شاخصه‌های سلامت است و حوزه سلامت و مسئولان خدمات بهداشتی و درمانی به صورت مجزا نمی‌توانند سلامت را ارتقا دهند و بنابراین نگاه مدیریت کلان در یک منطقه، باید سلامت‌محور باشد.

ایدنی گفت: پروژه ساختمان‌های جایگزین بیمارستان رازی، گلستان، بیمارستان ابوذر و بیمارستان سوانح و سوختگی پیشرفت فیزیکی خوبی داشته‌اند. تکمیل و تجهیز بیمارستان ابوذر جدید نیز به بنیاد مستضعفان محول شده است و بیمارستان سوانح سوختگی نیز توسط وزارت مسکن در حال ساخت است که تکمیل این پروژه ها می‌تواند در جهت ارایه خدمت‌رسانی در استان تحولی عظیم ایجاد کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این‌که بزرگترین چالش درمانی خوزستان این است که تناسبی بین تعداد بیمار و تخت وجود ندارد، عنوان کرد: اکنون مشکل ما فضای فیزیکی است و در حال حاضر در استان خوزستان از نظر تخت بیمارستانی کمبودهایی وجود دارد که برای رفع این کمبودها اقداماتی را در دستورکار خود داریم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بیمارستان تازه تاسیس مسجدسلیمان نیز که از بهترین بیمارستان‌های تازه تاسیس کشور است، از اقدامات موثری بود که برای خدمت‌رسانی به شهروندان این شهرستان انجام شد.

ایدنی بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی درمانگاه تخصصی دندانپزشکی در اهواز به منظور خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان برای اولین بار، تا مهر ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و جندی شاپور اهواز با بیان این‌که در زمینه توسعه آموزش عالی در استان دو هدف در چشم انداز آینده مد نظر است، گفت: تربیت نیروی انسانی مورد نیاز حوزه سلامت با نگاه بومی‌گزینی از طریق توسعه مراکز آموزشی شهرستان‌های واجد شرایط در سطح کارشناسی و تمرکز دانشگاه مادر بر روی تحصیلات تکمیلی و تولید دانش به عنوان اولویت در برنامه کاری قرار دارد

https://hoorkhabar.ir/572398کپی شد!
98
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.