مقتدایی : نسل جوان باید با فرهنگ ماه مبارک رمضان آشنا شود

 عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان تاکید کرد درماه مبارک رمضان امسال باید حرکت  جدیدی دراستان صورت گیرد و فضای شهربرای استقبال ازاین آماده شود.

به گزارش هورنیوز ؛ وی عصر شنبه در نشستی با مسوولان استان خوزستان در آستانه ماه مبارک رمضان و برای برنامه ریزی استقبال از این ماه مبارک، در سرسرای جلسات استانداری خوزستان اظهار کرد: مسوولان استانی فضای شهرها و روستاهای استان را باید به گونه ای فراهم کنند تا  مردم با شادی و نشاط خاصی به پیشواز ماه مبارک رمضان بروند.
مقتدایی افزود: نسل جوان امروز باید با فرهنگ ماه رمضان آشنا شود و برنامه هایی برای آماده سازی این نسل در استان باید تدارک دیده شود .فضای شب های ماه مبارک رمضان باید به گونه ای باشد که مردم فرصت نیایش و دعا و رسیدگی به اعمال این ماه را بیشتر داشته باشند.
استاندار خوزستان اظهار کرد: مسابقات جام رمضان با همکاری سازمان ورزش و جوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این ماه برگزار شود.
وی نسبت به برگزاری آیین های اصیل خوزستان درماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: لازم است برنامههای همه دستگاههای استان طی روزهای آینده مدون و پس از آن کارگروههای مربوطه برای  پیگیری و تحقق برنامهها و تقسیم کارها تشکیل شود. میخواهیم در این ماه مبارک با استفاده از موارد مختلف از جمله رنگها، چهره مساجد و خیابانهای استان را تغییر دهیم.

وی افزود: هر روز ماه مبارک رمضان یک پیام دارد و ما باید این پیام را بهگونهای برای مردم بیان کنیم که یکپارچه و برای همگان قابل لمس باشد. اگر میگوییم و معتقدیم که ماه رمضان بهار قرآن است پس باید خود را برای ورود به این ماه آماده کنیم.

مقتدایی تاکید کرد: باید بهگونهای فرهنگسازی و خانه تکانی کنیم که افراد بدانند در فضای معنوی قرار گرفتهاند و در ایجاد این فرهنگ میتوانیم استان مبدع و مبتکر باشیم. فرد باید بداند که با آغاز ماه مبارک رمضان یک اتفاق مهمی افتاده است؛ لذا برای تحقق این موارد باید اهداف حوزههای مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشخص و در نهایت بسته فرهنگی و مذهبی مناسبی برای این ماه تهیه شود.

استاندار خوزستان ادامهداد: با توجه به اینکه خوزستان دروازه ورود تشییع به کشور است، استان میتواند برندی در مسائل مذهبی هم باشد؛ مانند دستههای عزاداری که در تاسوعا و عاشورا در استان به راه میافتند و یا در زمان اربعین که بسیاری از مردم استان به سمت کربلا حرکت میکنند و این به یک فرهنگ تبدیل شده است؛ فرهنگی که بیانگر ذائقه مردم خوزستان هم هست.

وی بیان کرد: نباید فضای این ماه به گونهای باشد که جوانان احساس سختی کنند.در مسایل فرهنگی و دینی متاسفانه هنوز برای نوجوان ۱۵ ساله امروز، همان نسخه ۶۰ سال پیش تجویز میشود؛ در حالی که با برخی اقدامات میتوان فضای این ماه را برای مردم لذتبخش کرد؛ به عنوان نمونه با برگزاری مسابقات جام رمضان از افطار تا سحر و یا راهاندازی ایستگاههای افطاری در نقاط مختلف شهرهای استان، میتوان این فضا را ایجاد کرد. نقش فرمانداریها، بخشداریها و صدا و سیما در ایجاد این فضا حایز اهمیت است. ۱۵۰۰ دهیار در استان وجود دارد که ظرفیت مناسبی برای اجرای برنامهها است که با احتساب فرمانداران، ۱۷۰۰ نفر به خط در استان برای اجرای این سیاستها وجود دارد.

مقتدایی گفت: در بخش بازار نیز میتوان به گونهای برنامه ریزی کرد که مردم بتوانند بهجای روز و در زمان روزهداری، در شب مایحتاج خود را تهیه کنند؛ این امر در ایجای فضایی مناسب در این ماه موثر خواهد بود

https://hoorkhabar.ir/572337کپی شد!
36
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.