واکنش زیباکلام به حوادث حرم امام ؛ آسیاب به نوبت!

«دلواپسان» واژه‌ای تازه، با سابقه‌ای کهنه است که امروز در هر کوی و برزن فریاد سر می‌دهند بدون آنکه به عاقبت کارشان بیندیشند.

صادق زیباکلام در واکنش به حوادث اتفاق افتاد در میان سخنرانی حسن خمینی و حسن روحانی در روزنامه آرمان نوشت:

فضای سیاسی امروز کشور به‌رغم انتظاری که بعد از ۲۴خرداد۹۲ می‌رفت پرنشاط نیست و در این مسیر برخی سعی دارند جامعه به چند سال گذشته برگردد. در این میان از هر مراسمی استفاده می‌کنند و با سردادن شعارهایی که بیشتر از آن که دغدغه‌ باشد منویاتشان است می‌کوشند فضا را طوری وانمود کنند که گویی دوران آنها همه‌چیز بر وفق مراد بوده است.

«دلواپسان» واژه‌ای تازه، با سابقه‌ای کهنه است که امروز در هر کوی و برزن فریاد سر می‌دهند بدون آنکه به عاقبت کارشان بیندیشند. این افرادی که سعی در برهم زدن مراسم سخنرانی‌ها دارند یک گروه اقلیت، اندک و سازمان یافته‌ هستند که خود را بالاتر از دیگران می‌بینند و عملا معتقدند چیزی که ما فکر می‌کنیم و رفتار می‌کنیم درست است. متاسفانه مسئولان اجرایی عملا با سکوت خودشان این گروه اقلیت را تشویق می‌کنند تا به این رفتار غیرقانونی و توهین‌آمیزشان ادامه دهند اما اشتباه بزرگ این است که برخی فکر می‌کنند اینها چون همیشه علیه مخالفان و منتقدان سیاسی آنها هستند، این رفتارشان اشکالی ندارد درحالی که نمی‌دانند این جریان که به هیچ قاعده و قانونی تن نمی‌دهد یک روزی هم ممکن است دامن خود آنها را بگیرد همچنان که ما شاهد بودیم این جریان در ابتدای انقلاب مرگ بر بازرگان گفت و به بسیاری از بزرگان توهین کرد و درحالی که می‌توانستند جلوی اینها را بگیرند، نگرفتند لذا ما در سال‌های اخیر شاهد بودیم نوبت به هاشمی‌ رسید.

ما نباید به صرف اینکه اینها علیه ما هستند دلشاد باشیم و بگوییم به ما کاری ندارند این جریان به دنبال منافع سیاسی خودش است لذا اگر لازم باشد و منافعشان ایجاب کند به هرکس دیگر هم توهین خواهند کرد. تجربه این ۳۶سال نشان می‌دهد مسئولانی که به این جریان اجازه اینگونه رفتارها را می‌دهند کار اشتباهی مرتکب می‌شوند چراکه ما شاهد بودیم علیه شخصیت‌هایی چون علی لاریجانی و سید حسن خمینی هم این رفتار را از خود نشان دادند این نشان می‌دهد که این جریان برای خودش حد و مرزی قائل نیست. اینها با قلدری کارخود را پیش می‌برند وقتی یک جریانی بر این اساس عمل می‌کند لذا هروقت علیه هر کس که صلاح بداند این رفتار را از خودش نشان می‌دهد. کسانی که امروز مورد تایید این جریان هستند چه بسا شش ماه تا یک سال دیگر در برابر همین افراد هم قد علم کنند لذا اگر مسئولین امر اقدام قانونی نکنند بعید نیست در آینده نه چندان دور علیه آنها نیز شعار بدهند
https://hoorkhabar.ir/572249کپی شد!
59
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • محسن آقای دکتر چرا جواب نمی دهید که چطور کسانی که در فتنه سال ۸۸علیه نظام و دولت قبل شعار داده و حتی به آشوب می کشاندند آزادی طلب بودند ولی کسانی که علیه دولتی که به منتقدینش توهین می کند ، شعار می دهند،نه توهین،مشتی قلدر و بی قانون هستند؟
منتشر شده۱