‌وزیر بهداشت: رئیس جمهور تمام آبرو، اعتبار و انرژی خود را بر این گذاشته تا چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولین اولویت دولت در حال حاضر اقتصاد و اشتغال است زیرا دولت خود از مشکلات و آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری آگاه است.

سیدحسن هاشمی پیش از ظهر امروز در آیین بهره برداری بیمارستان ۱۸۴تختخوابی مسجد سلیمان اظهار کرد: ظاهرا بهره برداری کامل در کنار تامین تجهیزات انجام شده و از تمام کسانی که در ساخت این بیمارستان با ما همکاری کردند، تشکر می کنیم.

وی افزود: ساخت این بیمارستان که توسط وزارت راه و شهرسازی تحویل شده، بسیار خوب است و امیدوارم تا دیگر پروژه های محوله به این وزارت نیز با چنین کیفیتی ساخته و تحویل داده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه فشارهای نماینده مسجد سلیمان برای ساخت این بیمارستان بی تاثیر نبوده، گفت: رئیس جمهور تمام آبرو، اعتبار و انرژی خود را بر این گذاشته تا چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

هاشمی ادامه داد: همه می دانند که به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور بسیار سخت است. دولت فعلی در شرایط بدی کار خود را شروع کرده و با موانع بسیاری در عرصه بین المللی مواجه است.

اولین اولویت دولت در حال حاضر اقتصاد و اشتغال است

وی با بیان اینکه اولین اولویت دولت در حال حاضر اقتصاد و اشتغال است، عنوان کرد: تمام اعضای دولت از وضعیت جوانان مطلع بوده و برای آنها نگران هستند. در حقیقت دولت خود از مشکلات و آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری و گرفتاری هایی که جوانان ما دارند، آگاه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بخشی از تلاش های دولت به منظور آرامش کشور و تقویت بارز و ارتقای روابط بین المللی در مسیر  برداشتن موانع به کارگیری جوانان است.

هاشمی یادآور شد: امیدوارم بتوانیم در مسیر سربلندی و عزت از تمام مواهب الهی با رعایت عدالت استفاده کنیم. خوشبختانه ایران کشور بسیار زیبایی است و نقاط مختلف آن دارای مواهب الهی فراوانی است.

وی اضافه کرد: ایران یکی از ۱۰ کشور پرجاذبه دنیا است ولی متاسفانه کمتر قدر آن را دانسته ایم. گاهی کم توجهی ها باعث می شود تا همه مردم نتوانند از مواهب کشور برخوردار شوند. در هر صورت امیدوارم تا در مسیری قرار بگیریم که مشکلات آنها کاهش یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: با تشکیل انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل بنا نبود بیکاری، حاشیه نشینی و کم بهره مندی از خدمات حوزه بهداشت و درمان در این کشور وجود داشته باشد.

پزشکان در اقصی نقاط کشور حضور دارند

هاشمی ادامه داد: تلاش های زیادی در ۳۶ سال اخیر انجام شده ولی تمام این تلاش ها با وجود موانع زیادی صورت گرفت. به عنوان مثال در بسیاری از نقاط کشور پزشک نبود یا اینکه هندی بود ولی هم اکنون در اقصی نقاط کشور پزشکان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با آنچه که باید باشیم خیلی فاصله داریم و راه رسیدن آن همدلی و همزبانی است، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمرمودند همدلی مهمتر از همزبانی است. این خیلی بد است که همدیگر را تشویق می کنیم اما وقتی به مرحله عمل می رسیم برخی افراد را جا می گذاریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دولت خود را خادم ملت می داند، گفت: دولت با اتحاد و همدلی به قله های افتخار می رسد چون رمز موفقیت این کشور اتحاد است.

هاشمی تصریح کرد: هرچند که ایمان شرط اول بوده اما وحدت و همدلی ضرورت موفقیت امروز ما در صحنه داخلی و بین المللی است.

وی عنوان کرد: علاوه بر این که باید محرومیت زدایی را با سرعت بیشتر انجام دهیم باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که جوانان تنها قشری بودند که بیش از همه مورد توجه امام راحل عزیز بودند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: اعتمادی که امام به جوانان داشت کسی در جهان به آنها نداشت. در ابتدای انقلاب فرماندهی سپاه اسلام را به جوانی که ۲۰ سال سن داشت، سپرد. بنابراین جوانان انرژی متراکمی در کشور هستند که امیدوارم فرصت حضور به آنها داده شود. متاسفانه آمار بیکاری در خوزستان بالا بوده و امید است به تدریج کاهش پیدا کند.

https://hoorkhabar.ir/572095کپی شد!
133
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.