شجاعی کیاسری: ۷۰ درصد کرسی های مجلس به اصولگرایان و اصلاح‌طلبان اعتدالی می رسد

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت معتقد است در انتخابات مجلس دهم اصلاح طلبانی که به نگاه دولت نزدیکتر هستند با اصولگرایان اعتدالی به ائتلاف می رسند.

سید رمضان شجاعی کیاسری ، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی درخصوص فعالیت کمرنگ اصولگرایان اعتدالی در مقایسه با اصولگرایانی چون جبهه پایداری و ایثارگران به خبرنگار نامه نیوز گفت: اجاق فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل به معنای واقعی روشن نشده است و هنوز تحرکات به شکل جدی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پایداری ها به شدت فعالیت انتخاباتی می کنند، تصریح کرد: فکر می کنم اصولگرایان اعتدالی هنوز نتوانسته‌اند بر روی امهات اساسی به توافقی برسند، باید مرجعیتی وجود داشته باشد که با محوریت آن کارها دنبال شود ولی متاسفانه هنوز معلوم نیست راس کار کیست، مشخص شدن این موضوع قطعا کمک خواهد کرد که اعتدالیون با انسجام بیشتر حرکت کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در دیگر جریانات اصولگرا این اتفاق نظر بر روی مرجعیت کار صورت گرفته است و حرکت‌ها به سمت و سوی رسمی شدن فعالیت ها پیش می رود.

وی با تاکید براینکه افرادی چون آیت الله یزدی و هاشمی شاهرودی می توانند مرجعیت خوبی در جریان اصولگرایی باشند، خاطرنشان کرد: نگاه اعتدالیون اصولگرا این است که زیر سایه جامعه روحانیت و جامعه روحانیت فعالیت های انتخاباتی شان را پررنگ تر کنند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان معتدل و سنتی نمی‌توانند در ترکیب یک قالب بگنجند، گفت: قطعا اصولگرایان معتدل نگاه و نظری دارند که با نگاه اصولگرایان سنتی متفاوت است، در واقع از جهت مبنا، نگاه و دیدگاه‌ها با هم تفاوت‌هایی دارند و قطعا ائتلافی میان این دو طیف اصولگرا شکل نمی گیرد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: اعتدالیون اصلاح طلب و معتدلین اصولگرا باهم اشتراک نظردارند و می توانند به وحدت برسند اما اصولگرایان سنتی و معتدل به چنین اشتراکی نمی‌رسند.

شجاعی کیاسری افزود: بعید می دانم اصلاح طلبان افراطی جایگاهی بین مردم داشته باشند ولی معتدلین اصلاح طلبان و اصولگرا حرفی برای گفتن دارند، این دوطیف رای بالایی را در شهرستانها دارند و ۶۰ الی ۷۰ درصد کرسی‌های مجلس را به دست می اورند و اقلیتی نازل نیز از اصولگرایان سنتی به مجلس راه می یابند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع اصلاح طلبانی که با نگاه دولت نزدیکتر هستند با اصولگرایان اعتدالی به ائتلاف می رسند.

https://hoorkhabar.ir/571875کپی شد!
61
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.