آیت الله جزایری: احداث خطوط ریلی نقش اساسی و بنیادی در پیشرفت کشور دارد

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اهمیت صنعت راه آهن در توسعه کشور گفت: احداث خطوط ریلی نقش اساسی و بنیادی در پیشرفت کشور خواهد داشت.

آیت الله محمد علی موسوی جزایری در مراسم کلنگ زنی خط  دوم راه آهن اهواز ـ اندیمشک که امروز، ۹ خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ساخت و توسعه راه آهن کشور پس از انقلاب و با استفاده از تکنولوژی جدید تحول بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه امروز علمی ترین و پیچیده ترین کارهای نوین کشور توسط جوانان ما انجام می‌شود. افزود: در حال حاضر مسئولین کشور خطوط حمل و نقل در مناطق سخت و مرتفع احداث می‌کنند و خدمات حمل و نقل را ارایه می دهند.

آیت الله موسوی جزایری گفت: امروز ساخت خطوط ریلی در سراسر کشور در حال انجام است و امید است که وزارت راه و شهرسازی اقدامات اساسی را در جهت توسعه کشور انجام دهد.

لزوم حابه جایی مواد اولیه صنایع خوزستان از طریق خطوط ریلی

در این مراسم عبدالکریم درویش زاده، مدیر کل راه آهن جنوب نیز اظهار کرد: سال گذشته در همین زمان کلنگ پروژه خط ریلی اهواز – بندر امام به زمین زده و امروز هم پروژه خط دوم اهواز به اندیمشک کلنگ زنی می‌شود که امیدواریم این پروژه ها تحول بزرگی را در استان ایجاد کنند.

وی افزود: حمل و نقل ریلی، اساسی‌ترین مسیر توسعه است و از مزایای حمل و نقل ریلی می‌توان به حمل بار فراوان، کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت پایین و بالا بودن میزان ایمنی اشاره کرد.

درویش زاده تصریح کرد: با وجود اجرای پروژه‌های بسیار بزرگ در محور ریلی جنوب اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده است که باید در بخش زیر ساخت های حمل و نقل ریلی انجام شود.

درویش زاده عنوان کرد: در حال حاضر مصرف سنگ آهن فولاد خوزستان به ۱۵ میلیون تن می‌رسد در حالی که تنها ۲ و نیم میلیون تن آن از طریق خطوط ریلی جابه جا می‌شود. با بهره برداری از خط ریلی اهواز ـ ایذه- شهرکرد- اصفهان می‌توانیم تمام این حجم بار را از طریق خطوط ریلی جابه جا کنیم.

مدیر کل راه آهن جنوب خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات فرسودگی جاده های استان و تردد بالای کامیون ها از مسئولین می‌خواهیم تا در جهت حمایت از حمل و نقل ریلی و کاهش مشکلات جاده ای مواد اولیه مورد نیاز صنایع استان را از طریق خطوط ریلی جا به جا کنند.

وی با اشاره به اهمیت دو خطه شدن خطوط ریلی اظهار کرد: دو خطه‌ شدن خطوط ریلی می‌تواند نقش اساسی در توسعه استان داشته باشد. پروژه‌های دو خطه شدن خطوط ریلی خوزستان هم اکنون در حال انجام است.

ایستگاه راه اهن اهواز جوابگوی مسافران خوزستان نیست

درویش زاده با اشاره به پروژه ریلی خط شلمچه به بصره بیان کرد: با اتصال این خط می‌توانیم علاوه بر حمل و نقل مسافر، نفت خامی که از طریق کامیون از جاده های خوزستان جابه جا می شود را با استفاده از خطوط ریلی حمل کنیم.

وی تصریح کرد: ایستگاه راه اهن اهواز دیگر جوابگوی مسافران خوزستان نیست و نیاز به نوسازی دارد.

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به احداث خط بندر امام ـ خرمشهر گفت: این خط در آینده اجرا می‌شود و اعتبار اولیه در نظر گرفته شده برای آن ۱۵۰ میلیارد تومان است و تا پایان اجرای پروژه این میزان اعتبار به ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

https://hoorkhabar.ir/571713کپی شد!
102
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.