شورای شهر اهواز و فرهنگ!

اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اهواز در محل انجمن سینمای جوان استان خوزستان حضور یافته و با فیلمبردان؛ عکاسان؛ تدوین گران و سایر هنرمندان دیدار نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم سواری : ماموریت تولید محصولات فرهنگی، هنری باید به هنرمندان بومی سپرده شود

به گزارش هورنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی کلانشهر اهواز؛ حجت الاسلام کاظم سواری در این نشست با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه هنرمندان بومی اظهار داشت: چنانچه فیلم کوتاه؛ مستند؛ انیمیشن و غیره با هدف فرهنگ سازی و تبیین فرهنگ شهروندی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در دستور ساخت باشد سازنده آن باید از هنرمندان بومی ما باشد.

وی افزود: ما اعتقاد داریم فرهنگ و فرهنگ سازی یک وظیفه لاینفک در شورای شهر و شهرداری است و به دلیل اینکه خود را شورای شهر می دانیم و نه تنها شهرداری؛ وظیفه داریم از شما که قشر هنرمند جامعه شهروندی به شمار می روید حمایت ویژه ای داشته باشیم و ارتباط شما را با سایر ارگان ها و تشکل های فرهنگی تقویت نماییم.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به لزوم استفاده از پتانسیل فرهنگی برای گسترش فرهنگ شهروندی گفت: عده ای اعتقاد دارند معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری می تواند از پتانسیل و توان فرهنگی برای گسترش فرهنگ شهروندی در راستای رسیدن به شهروند بافرهنگ بهره مند شود؛ چنانچه واقعا این اعتقاد و یقین وجود داشته باشد ما هم به این نکته اذعان داریم که ابزار فرهنگی زمینه ساز تجلی توان فرهنگی ما هستند.

حجت الاسلام سواری ادامه داد: هر شهروندی با هر توان و ذوق و سلیقه فرهنگی هنری که داشته باشد چنانچه کوچکترین ارتباطی با فیلم، عکس و غیره داشته باشد می داند بهترین ابزار برای فرهنگ سازی گذر از پل همین ابزار است که مخاطبان بیشتری را در بر می گیرند.

وی تاکید کرد که پیگیر تامین بودجه مورد نیاز انجمن سینمای جوان استان خوزستان در راستای تولید فیلم با مضمون حجاب خواهند شد و از هرگونه تولیدات فرهنگی که حاوی آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایران اسلامی باشد حمایت خواهند نمود.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز یادآور شد: ما شما را به عنوان جوانانی می شناسیم که با یک ابزار عمومی و زیبا مانند فیلم یا عکس نکات فرهنگی را در روح جامعه تببین می نمایید و اعتقاد داریم باید از هنرمندان بومی حمایت نمود؛ به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری نیز این اصل را انتقال می دهیم که اولویت تولیدات فرهنگی در قالب فیلم؛ مستند؛ انیمیشن و غیره با هنرمندان استان و فرزندان کلانشهر اهواز است.

جانعلی خورشیدی: عنصر اصلی فرهنگ سازی اموزش است

به گزارش هورنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی کلانشهر اهواز؛ جانعلی خورشیدی در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر که شامگاه چهارشنبه ( ششم خردادماه)  در محل انجمن سینمای جوان استان خوزستان برگزار شد اظهار داشت: فرهنگ به مثابه خونی است که در رگ های ما جریان دارد چرا که هم از نیاکان و هم از دین مبین اسلام به ما ارث رسیده است.

وی افزود: ما به مرحله تبری و تولی رسیده ایم چرا که امروز چنانچه به فرهنگ ملی یا دینی ما اهانتی صورت بگیرد همه یکصدا علیه این اهانت قیام کرده و از فرهنگ خود دفاع می کنیم؛ به عنوان یک فرهنگی بسیار متاسفم که در تمامی زمینه های فرهنگی هنوز به آن جایی که باید برسیم نرسیده ایم.

خورشیدی با اشاره به سرانه پایین مطالعه در کشور گفت: میانگین ساعت مطالعه ما حتی با ابزار اجبار، بسیار پایین است؛ فرهنگ کتاب و کتابخوانی، فرهنگ تماشای فیلم های ارزشی و علمی و آموزنده، فرهنگ رانندگی، فرهنگ آپارتمان نشینی و چندین زوایای فرهنگی مغفول مانده دیگر داریم که نیازمند آموزش آنها هستیم و همه می دانیم راه فرهنگ سازی از آموزش می گذرد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اهواز با تصریح بر اینکه شورای شهر پل ارتباطی بین مردم و مسئولین است خواستار شد: ما را که نمایندگان شما در شورای اسلامی شهر اهواز هستیم تنها نگذارید؛ به ما خاطرنشان کنید که چه جاهایی غفلت کرده ایم یا چه جاهایی باید وارد عمل شویم؛ با تصویب طرحی که اکنون در دست مجلس شورای اسلامی قرار دارد اختیارات شورا بسیار گسترده تر خواهد شد و حتی مدیرکل اموزش و پرورش نیز توسط شورای شهر و تایید وزارت آموزش و پرورش منصوب خواهد شد بنابراین در کنار ما باشید و اطمینان داشته باشید از حقوق شما دفاع خواهیم نمود.

وی در رابطه با بودجه فیلم تولیدی با مضمون حجاب توسط انجمن سینمای جوان استان خوزستان عنوان کرد: با تمام توان پیگیر انجام خواسته شما خواهیم بود و در کنار آن خواهان مدیریت مطالبات و ارتباط فی مابین هستیم تا به نتیجه دلخواه دست یابیم.

مریم ابریشم کار: دغدغه ما در حوزه فرهنگی؛ ایجاد ارتباط مشارکتی با هنرمندان است

به گزارش هورنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی کلانشهر اهواز؛ مریم ابریشم کار در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با سینماگران جوان استان خوزستان با اشاره به افتخارات کسب شده توسط این انجمن اظهار داشت: به خود می بالیم که بخشی از جوانان استان ما به هنر روی آورده و با فعالیت های سازنده خود در جشنواره های مختلف نیز مقام کسب نموده اند.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ بیان کرد: دغدغه های ما در مقوله هایی مانند فرهنگ قومی، مذهبی، ملی و غیره باعث شد که سازمان فرهنگی ورزشی به عنوان سازمانی متولی این امور احداث شود که اگرچه سازمانی نوپا است اما به دلیل وظایفی که بر عهده دارد قطعا از سوی ما حمایت خواهد شد و معرفی این سازمان به منزله به نمایش گذاشتن توانمندی های مرتبطین این سازمان نیز می باشد و یکی از مهم ترین مرتبطین این سازمان شما به شمار می روید.

ابریشم کار با یادآور شدن لزوم توجه به آزادی هنرمند گفت: شاید به طور سفارشی و با سلایق شخصی بتوان فیلم یا اثر هنری به هنرمند سفارش داد و آن را انجام دهد اما بدون شک کیفیت اثر سفارشی هیچگاه با کیفیت اثر تولیدی بر اساس ذوق و خواست و سلیقه هنرمند برابری نمی کند بنابراین باید از هنرمندان حمایت نمود و حال که قصد ساخت فیلم تولیدی با مضمون حجاب دارند پیگیر خواست آنها در شورای شهر اهواز باشیم.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز خاطر نشان کرد: سینمای استان باید به سمت و سوی نمایش آثار تولیدی توسط هنرمندان بومی بیاید تا بین طریق در حوزه های مختلف روانشناسی، تزریق روحیه نشاط به جامعه، علمی، آموزشی و غیره شاهد تبلور توانایی های هنرمندان خود باشیم.

وی این نشست را یک شروع و مقدمه برای ادامه ارتباطی سازنده بین کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اهواز و انجمن سینمای جوان استان خوزستان دانست و افزود: به عنوان یک مخاطب علاقه مند به عکاسی و فیلم از هرگونه تولیداتی که بتواند موضوعی را به جامعه آموزش دهد حمایت خواهم نمود؛ خواسته ما ایجاد ارتباط مشارکتی و مساعدتی متقابل با هنرمندان است که در این زمینه از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهیم نمود.

https://hoorkhabar.ir/571557کپی شد!
89
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.