اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به کشاورزی خوزستان

وزیر نیرو از اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی در بخش آب و کشاورزی با عنایت مقام معظم رهبری و موافقت رئیس جمهوری به استان خوزستان خبر داد.
حمید چیت‌چیان امروز در آیین بهره‌برداری از طرح سد انحرافی و طرح احداث شبکه آبیاری و زهکشی دشت رامهرمز، اختصاص این میزان اعتبار را شتاب بخش روند اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی در خوزستان دانست.
وی گفت: در سال‌های گذشته شبکه‌های آبیاری بزرگی در خوزستان اجرا شده اما به علت ساخته نشدن شبکه‌های فرعی (سه و چهار) از آنها استفاده‌ای نشده بود که با این اعتبار توسعه شبکه‌های فرعی انجام می شود.
وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد منابع وزارت نیرو نیز برای این کار فراهم شود تا دو دستگاه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی کار توسعه شبکه‌ها را انجام دهند.
بگفته چیت چیان، طرح سد انحرافی امکان تامین آب برای شبکه‌های آبیاری و زهکشی را فراهم می‌کند و تاکنون حدود ۲۷ درصد مردم رامهرمز زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته اند.
وی بااشاره به آغاز عملیات اجرایی تامین آب آشامیدنی رامهرمز از محل مخزن سد کارون سه و در قالب طرح تامین آب شهرهای شمال شرق خوزستان بیان کرد: با این کار آب با کیفیت و مطلوب برای مردم رامهرمز تامین خواهد شد.
‌‌سد انحرافی رامهرمز روی رودخانه علا در ۹۰ کیلومتری شرق اهواز با میزان آبگیری ۲۴ متر مکعب بر ثانیه توسط دو کانال برای انتقال آب اراضی نواحی راست و چپ رامهرمز به مساحت ۲۶ هزار هکتار با اعتبار ۷۱۲ میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو بهره برداری شد، نوع سد انحرافی رامهرمز بتنی و با سرریز روگذر آزاد به طول ۲۱۶ متر با دبی حداکثر ۳ هزار و ۵۰ متر مکعب بر ثانیه احداث شده است.

https://hoorkhabar.ir/571522کپی شد!
70
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.