استاندار خوزستان : به کارگیری نیروهای جوان در جامعه مدیریتی ضروری است

مقتدایی، بر ضرورت به کارگیری نیروهای جوان در جامعه مدیریتی تاکید کرد و اظهار داشت: وحدت، تعامل و همگرایی رمز موفقیت و پیشرفت در استان است.

دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، امروز(۶ خرداد) در مراسم معارفه رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان با بیان اینکه تاسیس دوباره سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیازمند برنامه ریزی و تصمیم گیری جدید است گفت: تصمیمات اشتباه آزمون و خطایی است که تبعات و هزینه هایی را برای دولت و مردم به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر تربیت نیروهای جوان برای پست های مدیریتی تصریح کرد: در ۱۰ سال اول انقلاب برای جایگزینی و انتصاب یک مدیر مشکلات بسیاری را متقبل شدیم و هزینه های سنگینی را در پی داشت و در نهایت نیروهایی با تجربه وارد بدنه انقلاب شدند.

وی با بیان اینکه انتهای دوره هشتم اوج ثمردهی جامعه مدیریت بود افزود: امروز جامعه مدیریت کشور رو به پیری رفته و ما عادت کردیم فقط از برخی افراد برای مدیریت استفاده کنیم، همچنین یکی دیگر از آفاتی که در جامعه مدیریت اتفاق می افتد استفاده از مدیرانی است که موافق افکار دولت هستند.

مقتدایی، با اشاره به اینکه باید فرصت هایی را برای نسل جوان ایجاد کنیم که مدیریت را تجربه کنند عنوان کرد: در خوزستان برای مقابله با این مسأله برنامه ​ریزی ​هایی کردیم و تا چند ماه آینده مدیرانی را بر سر کار می آوریم که سن آنها بین ۳۰ تا ۴۰ سال باشد تا انتصابات به سمت جوانگرایی برود.

وی وحدت، تعامل و همگرایی را رمز موفقیت و پیشرفت استان دانست و خاطر نشان کرد: هر کس نگاهش خدمت به مردم بود خداوند راه را برایش باز و هموار می کند و هر کجا مردم محور شدند خود به خود تعامل صورت می گیرد.

امید حاجتی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان، نیز با بیان اینکه هیچ گونه توجیهی برای کم کاری در استان وجود ندارد اضافه کرد: در این سازمان برنامه هایی را دنبال خواهیم کرد که بخشی از آن در معاونت برنامه ریزی استانداری در حال پیگیری بود، بخشی در مدیریت و برنامه ریزی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح آمایش سرزمینی را جهت توسعه استان در دستور کار داریم که اجرایی خواهد شد تاکید کرد: تدوین برنامه توسعه اقتصادی و حرکت بر اساس درآمد سرانه و نرخ بیکاری از دیگر فعالیت های ماست که در این راستا توسعه شیلات و آبزی پروری، توسعه گردشگری و صادرات غیر نفتی، ساماندهی بازارچه های مرزی و… را دنبال خواهیم کرد.

وی اجرای طرح توسعه پایدار، مبحث کوچک سازی دولت را در خوزستان، برنامه اجرای دولت الکترونیک، پیگیری جدی بحث بهره وری در خوزستان، پرداختن به بحث آموزش، ساماندهی پژوهش های کاربردی، ایجاد مجموعه نمایشگاه های بین المللی و… را از دیگر برنامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی عنوان کرد.

https://hoorkhabar.ir/571437کپی شد!
32
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.